Csattog a Transalp
Tisztelt Motordoktor!
Honda Transalp XL 600V 1992-es évjáratú motorkerékpárt szeretnék vásárolni, viszont a kiszemelt motornak olyan gondja van, hogy bemelegedés után a motor alapjáraton enyhén csattog. Ez mitől lehet? A vezérműlánctól, vagy az olajszivattyú lánca adja a csattogó hangot? A motorban jelenleg 68 000 km van. Az esetleges vezérműlánc csere otthon megoldható, vagy érdemesebb szervizben megcsináltatni?
Köszönöm válaszát: Róbert
Kedves Róbert!
Levélben megírt hang alapján nehéz bármit jósolni, ez tipikusan az az eset, amikor hallani kéne a konkrét zajt. Első körben a szelephézagra tippelnék, azt ugyanis az XL600V-nél 12 ezer kilométerenként ellenőrizni kell, de mivel elég macerás művelet - le kell bontani a fél motort hozzá, különben nem lehet hozzáférni a hátsó hengerhez - sokan elhanyagolják. Első körben tehát arra gyanakodnék, hogy a szelephézag mászott el.

A második tipp a vezérműlánc nyúlása, ez viszont valódi 68 ezer kilométeres futás esetén elég valószínűtlen - ha viszont mégis ez a hiba, akkor nem vészes történet, körülbelül 13 ezer forint egy új vezérműlánc. Nem tudom felmérni a szerelési képességeidet, ha belelapozol a szerelési útmutatóba, és minden teljesen egyértelmű, nem merül fel benned kérdés, akkor vágj bele, ha sokáig kell bogarásznod a képeket, nem világosak az ábrák és az utasítások, vagy eleve, fogalmad sincs, honnan szerezhetnél szerelési útmutató, akkor bízd inkább egy szervizre.
Üdv: Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.