Nagy fordulaton beesik a kuplungkar

2018.07.10. 08:17

Szia!

Nekem is van egy KTM Duke II-m. Olyan problémám van, hogy nagy fordulaton, vagy nagy sebességnél beesik a kuplungkar. Cseréltek már főhengert, olajat. Ma pedig egy csapágy biztosító lemezt, amitől a kuplung el tud mozogni, ha kopott. Az utóbbitól valamivel jobb lett a helyzet, de még nem az igazi.

Találkoztál már ezzel a jelenséggel? Van rá valami ötleted?

Előre is köszi, Dani

Szia Dani!

Aki a kuplungkosár alatti csapágy biztosító lemezét kicserélte, az már látott ilyet, csodálkozom, hogy nem nézte meg a tengely játékát axiálisan. Ez szokott lenni a baj, ez a váltó primer tengelye, és ha a hézagolása elmegy, kimozgatja a csapágyat is a helyéről, aminek az új rögzítője csak ideig-óráig tud ellenállni. Van egyébként egy módosított rögzítő, amelynek van egy válla, és ez a váll mélyebbre nyomja a csapágyat, ez néha végleges megoldást jelent. Ha a rögzítő csak sima sík acél lemez, akkor ez a régi típus.

Ha a módosított rögzítő ellenére változik a kuplung fogáspontja, esetleg beesik, akkor a váltó primer tengelyét axiálisan (tengelyirányban) ki kell hézagolni, megvizsgálva a csapágyak állapotát. Ehhez azonban szét kell húzni a blokkot.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.