Benzintank: javítás vagy csere?

2019.01.07. 10:38

Kedves Iván!

Segítségedet szeretném kérni. Egy 2001-es Suzuki GS 500 tulajdonosa vagyok, már faceliftes változata a motornak. Az üzemanyag tartályon kb. gombostűfej nagyságú pontban lepattant a festék, alatta pedig egy tűhegynyi pontban átrozsdásodott a tank és sajnos elkezdett ereszteni a benzin, így le is szedtem már a motorról!

Amire a kérdésem vonatkozna, hogy tudnál-e ajánlani nekem valakit, aki foglalkozik üzemanyagtank felújítással Budapesten vagy környékén.

Volt aki ajánlotta, hogy inkább bontóban keresgéljek másik tankot, viszont az ismerősök körében erről lebeszéltek, hiszen ott sincs semmi garancia hogy az jobb állapotban lenne, és színazonosra is kellene fújatni. Nem lenne olcsóbb mint a sajátomat felújíttatni.

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Mátyás

Kedves Mátyás!

Ebben az esetben sajnos azt kell mondanom, hogy a tank igényes javítása sokkal drágább bármelyik másik opciónál. A legolcsóbb, ha gányolsz valami benzinálló epoxival vagy kétkomponensű ragasztóval. Ez telivér gányolás lesz, de ennél olcsóbb most nem jut eszembe. Ezzel viszont csak elodázod a rendes megoldást (az odázás viszont nem az ördögtől való, mondjuk ha most likviditási problémád van, de fél év múlva előreláthatóan már úszni fogsz a pénzben). Illetve ha a tank rozsdásodik, az további problémákat fog felvetni, például eltömődő üzemanyagszűrőt (ha egyáltalán van), elkoszolódó karbit, nem induló motort.

gs500 10

A legjobb ár-érték arányú megoldás, ha veszel egy bontott, jó állapotú, színazonos tankot. Kell hozzá keresgélés, esetleg külföldi vásárlás. Nyilván meg kell nézni, hogy ne valami lyukas, rozsdás szart melegítsenek rád, vagy ha csak rozsdás, de még nem lyukadt át, az még menthető.

A második legköltséghatékonyabb opció, hogy keresel egy bármilyen színű, jó állapotú tankot, és fújasd át. Fújni nem olcsó, eleve kevés fényező vállal motoralkatrészeket, mert lassú, macerás munka, sokkal többet keres autóelemekkel letüsszentésével. De az általad vágyott opciónál is - mint a következő bekezdésből ki fog derülni - elkerülhetetlen.

Ha ragaszkodsz az eredeti tankhoz, az lesz a legdrágább. Keresni egy jó lakatost - sajnos csak legendásat ismerek, de aki megbízható is, olyat nem - az ő munkáját és idejét megfizetni, hogy szétvágja, javítsa, újragyártsa a tankot, majd elvinni egy fényezőhöz, aki dolgozik még a felületén, megfújja, lakozza, polírozza, hogy aztán elüssön a motor többi, nem újrafújt, fakult részétől. A végén simán lehet, hogy annyiba lesz, mintha vennél egy gyári újat.

Üdv:

Iván

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.