Motor használata rövid távon

2019.09.03. 12:36

Kedves Motordoktor!

Vásároltam egy motort (CBR600f PC41), természetesen főképp hétvégére, kirándulni, szóval 'normál' motoros használatra. Ennek ellenére rendkívül nehéz megállnom, hogy ne járjak vele munkába, ha már ott áll a garázsban. A probléma, hogy ez a távolság kb. 3 km(5 perc). Olvasgattam kicsit a motorban hidegen lezajló folyamatokról, illetve tisztában vagyok vele, hogy hidegen a legnagyobb a kopás. Mégis, számszerűen, mondjuk egy 10-es skálán mit mondana egy ilyen használatra? Legyen mondjuk az '1' a 'teljesen rendben van, csak ne forgasd', a '10' pedig a 'ki fogod nyírni a motort, hagyd abba azonnal'.

Köszönöm, Tamás

Kedves Tamás!

Ez a fajta használat valóban nem ideális a belsőégésű járműveknek, hiszen ennyi idő alatt esélyük sincs bemelegedni, vagyis a te munkába járásod folyamatos hidegjárat (ha van ilyen szó). Viszont a PC41-es CBR600F anyagminősége és megmunkálási pontossága kimondottan jó, nem ez fogja betenni neki a kaput. Annyit tehetsz, hogy ilyen használat mellett nem várod meg az olajcserével a 6000 kilométert, hanem lerövidíted az intervallumot mondjuk 4000-4500 kilométerre, illetve nem a legolcsóbb kenőanyagokat használod, hanem valami jobbat. Ez nem a reklám helye, de részben a saját tapasztalataim, részben az általam ismert és nagyra tartott szerelők (sőt, Guruk!) tapasztalatai alapján a következő márkákkal nem nyúlhatsz mellé: Motul, Elf, Igol, Liqui Moly.

pc41

A fentieket nehéz elhelyezni 1-10-es skálán, szerintem ha megfogadod a szervizekre vonatkozó tanácsaimat, akkor 1, vagyis teljesen oké, csak hidegen ne forgasd rommá.

Egyébként meg használd, ahogyan jól esik, hiszen azért vetted. Egy motorblokk felújítása mindig olcsóbb és nyugisabb, mint kórházi kezelésre járni, szóval motorozz kedved szerint, a boldog élet ugyanis csökkenti a rák kialakulásának esélyét.

Üdv: Zomborácz Iván