Mennyi spén lehet az olajban?
Kedves Iván!
A Suzuki GSX-R 600 K5 motoromban a minap olajat cseréltem, és a leeresztő csavar végén a mágnesen fémreszeléket vettem észre.
Több helyen olvastam, hogy kisebb darabok elfogathatóak, de nemtudom mi számít kisebbnek. Tanácstalan vagyok, ez normális egy 14 éves motornál, vagy van okom aggodalomra?
Köszönettel: Gábor
Kedves Gábor!
Ez a mennyiség nem jó, de nem is tragikus. Alapvetően kétféle fémkopadék szokott ottmaradni a leeresztőcsavar mágnesén, vannak a pikkelyeszerű forgácsok és ezek a hegyes tüskék, mint amilyenek a te fotóidon is látszódnak. A tapasztalataim szerint ez a hegyes, tüskeszerű spén csapágyból szokott származni, tehát valahol a blokkodban egy csapágy elkezdte megadni magát.
Én a helyedben elmennék egy szervizbe, ahol ismerik ezt a típust - a titánszelepes, K5-ös szériával nincs személyes tapasztalatom, az olvasmányélményeimből pedig nem rémlik csapágyprobléma, mint típushiba. Tehát keress fel egy szervizt, ahol nálam jobban meg tudják mondani, hogy hol lehet a baj.
Ha tényleg valamelyik csapágy fosta el magát, az sajnos drága lesz - nem is anyagárban, párezer forint maga a csapágy, plusz tömítésszett, olajcsere, ez nem vészes, bezzeg a munkadíj! Simán lehet, hogy szét kell borítani az egész blokkot, aztán elmosni mindent, hogy ne maradjon benne spén - ha pedig mákod van, akkor olyan helyen van a gond, amiért nem kell levenni a hengereket és széthúzni a két blokkfelet.
Üdv: Iván