Olasz joghurtos dobozok
Igaz, hogy minden olasz joghurtos doboz 1-2 év használat után már semmit se ér, mert mindenki lehajtja?
A probléma egy Yamaha Joggal adódott, ami nem akar gyorsulni
40-től. Megtorpan, majd 10-15 mp után elkapja a fordulatot és
húzni kezd "keményen". Nem tudom, hogy a probléma a hiányzó
akksiból, vagy karburátor-beállításból adódik-e. Előre is
köszi, ezer gázfröccs:
A probléma véleményem szerint karburátor eredetű. Mindenekelőtt érdemes lenne egy nagyon alapos karburátor és levegőszűrő tisztításnak alávetni a gépet.
A pontos diagnózishoz jó lenne még tudni néhány adatot a motorról. Például, a 40 km/h milyen fordulatszámnak felel meg? Széria, vagy kittes henger van rajta, milyen kipufogó van rajta?
Amennyiben tuningolt henger van rajta, viszont nincs hozzá párosítva megfelelő kuplung, akkor elképzelhető, hogy a nyomatékgörbe dinamikusan emelkedő szakasza (és a hozzátartozó fordulatszám) a 40 km/h helyen van, ezért érzed kis gondolkodás után az elindulást. Viszont ebben az esetben is szükséges a karburátor beállítás, mivel ennek nem szabadna 10-15s-ig tartania.
Öcsém és én mindketten motorozunk. Mivel ősszel mindketten
jogsit váltottunk, így megváltunk a gépeinktől.
Régi álmom egy 350-es vízhűtéses Yamaha RD, 82 vagy afölött. Már ki is néztem egy-két jobb állapotú példányt. Az lenne az első kérdésem, hogy van-e ezeknek a jó kis gépeknek valami típushibájuk, vagy akármi, amire érdemes odafigyelni. Testvérem pedig egy AF1-es 125-ös Aprilia után kajtat hetek óta. Sok jót és rosszat hallottam már erről a típusról is. Igaz hogy minden olasz joghurtos doboz 1-2 év használat után már semmit se ér, mert mindenki lehajtja?
Ahogy a leveledből kitűnik, családod a sportosabb vonalat képviseli motoros társadalmunkban. Az általatok vásárolni kívánt motorok egyikéről sem tudom, hogy lenne kifejezetten típushibája. Az Yamaha RD sorozata, nagy sikert aratott megjelenésével és a nagy érdeklődésre való tekintettel hosszú éveken át sorozatgyártásban is maradt. Egyike volt, a motorkerékpár-gyártók, "versenymotort az utcára" nevű programja által életre hívott modellek első példányainak. Hátrányaként talán a korát tudnám felróni.
Sajnos így közeledvén a húszhoz, egy sportmotor technikai megoldásai több szempontból is elavultnak mondhatóak. Itt nem is annyira a lóerőhiány, hanem sokkal inkább a vázgeometria és a futómű különbségei szembetűnők, összehasonlítva egy korszerűbb modellel. Ilyen szempontból az Aprilia AF1 jobb választás, mivel korszerűbb, szükség esetén könnyebb az alkatrészek beszerzése. Itt főleg nem a gyárból rendelt alkatrészekre gondolok, hanem az utángyártott és az esetleges teljesítménynövelés céljából vásárolt alkatrészekre.
Az, hogy egy olasz sportmotor 1-2 év használat
után nem ér semmit,
ilyen formában azért nem igaz. A sportmotorok specifikuma,
hogy a többi motorhoz képest általában hamarabb leharcolják őket.
Ezek közül is hatványozottabban igaz ez, a kisebb köbcentis
motorokra, mivel ezt egy átlagos képességű motoros is ki tudja
motorozni. Ugyanez nem mondható el egy Ducati 996-ról, vagy egy
R1-ről. Ezen kívül fontos tényező a motor gazdája is.
Ha valaki kőkeményen használja a bringát, de jó minőségű olajat használ, rendesen szervizeli a motort, valamint a lejárt alkatrészeket mindig kicseréli, nem várja meg, míg azok felrobbannak, akkor nincs nagy baj. A probléma ott kezdődik, hogy ha leharcolják a motort, nem foglalkoznak vele rendesen.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.