Fojtott VFR
Utána olvastam a Honda VFR750F típusú motorkerékpárjának (RC 36), 90-es évjárat, egy lengőkaros. Mindenhol kb. 100 LE verzióról írnak, viszont találkoztam egy " forgalmi szerint" 56KW-os példánnyal.
A következő kéréssel fordulok hozzád. Utána olvastam a Honda
VFR750F típusú motorkerékpárjának (RC 36), 90-es évjárat, egy
lengőkaros. Mindenhol kb. 100 LE verzióról írnak, viszont
találkoztam egy " forgalmi szerint" 56KW-os példánnyal. A
forgalmi által megjelölt teljesítményt alátámasztja még, hogy
280 km/h kilométeróra helyett csak 180km/h kilométeróra van
benne. Azt szeretném megtudni, létezik-e a VFR750F-nek ilyen
lefojtott kiadása? És ha igen, a lefojtás megoldása milyen,
megszüntethető-e?
Elképzelhető ilyen fojtott modell, a 180 km/h-ig kalibrált műszerfal éppenséggel japán belföldi modellre utal. Bár VFR-ből még nem, de ZXR-ből, illetve GSXR-ből már találkoztam hasonló paraméterekkel rendelkezővel. Sajnos a fojtáshoz alkalmazott technikák elég különbözőek. Egyszerűbb esetben gyújtáselektronika, szívócső átmérő, leömlő átmérő, vagy a porlasztóbetét - amely nem engedi teljesen kinyitni a tolattyút -, gátolja meg a lóerők elszabadulását. Komolyabb esetben vezérműtengely, vagy hengerfej csere szükséges, a kívánt eredmény eléréséhez.
Egy 1985-ös GSX 400-ast vettem a tavasszal. Az előző tulaj
az eléggé kopott hátsó lánckereket valószínűleg megfordította,
úgyhogy mostanra már szinte tarra koptak rajta a fogak. A lánc
maga viszont megítélésem szerint jó állapotban van, nincs
megnyúlva, csak egy kicsit hangos. Még nem néztem pontosan
utána, de egy komplett lánckerék-szett csere kb. 25-30 ezerből
jönne ki. Mit gondol, szükséges az egész szettet lecserélni
(ahogyan néhányan tanácsolják), vagy elegendő csak a
lánckerekeket (ami nagyon jót tenne a pénztárcámnak)?
A néhányak között én is ott vagyok, akik azt tanácsolják, hogy a lánc-lánckerék szettet együtt kell cserélni. Ez abból ered, hogy ezek az alkatrészek egymást koptatják, és egymáshoz kopnak. Tehát ha csak az egyiket cseréled, a már megkopott másik alkatrész nem fog tökéletesen illeszkedni az újjal, és ezáltal gyorsabban koptatja azt. Természetesen a műveletet nagyban befolyásolják a költségek is, tehát nem lehet ezt a tényezőt sem figyelmen kívül hagyni.
Viszont azt érdemes figyelembe venned, hogy milyen állapotban van az a lánckerék. Ez azt mutatja, hogy előző gazdája a végsőkig kihasználta az anyag adta lehetőségeket. Alaposabban megvizsgálva lehet, a láncról is kiderülne, hogy hasonló állapotban van, mint a lánckerék, mivel nem valószínű, hogy az előző tulaj lecserélte volna. Illetve ha lecserélte, akkor csak láncot cserélt lánckerekek nélkül, tehát az elöregedett, kihegyesedett fogú lánckerekek már megviselhették az "új" láncot.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.