Kifényesedett hajtókarcsapágy

2002.12.17. 09:22

A motorok főtengelycsapjainak és forgattyúsház furatainak méretkülönbségei miatt a csapágyak mérete sem azonos. E méretbeli különbségeket jelölik a gyártók színekkel a csapágycsésze szélein, vagy számokkal a karter hátulján, vagy típustól függően egyéb jelekkel.

 
   
   

Vezérláncszakadásom miatt szétszedtem a blokkom és az tapasztaltam, hogy a hajtókarom csapágyai már kifényesedtek, kopásnak indultak. Csapágyhangot még nem hallok, de aggaszt a jelenség! Mit tanácsolsz? Továbbadjak a gépen, vagy érdemes felújításon gondolkodnom? Szerelőktől azt hallottam, hogy nem éri meg felújítani a főtengelyt, mert sose érik el a gyári minőséget, igaz ez ?

Könnyebb lenne a helyzet, ha tudnám pontosan milyen motorról van szó, de így is azt mondom, csak emiatt ne adj túl a motoron. Egyrészt nem tartom tragikusnak a helyzetet, másrészt te sem örülnél, ha olyan motort vásárolnál, aminek ilyen rejtett hibája van, vagy két nap múlva visszahozzák szétküldve és reklamálnak, hogy csapágyas lett. (Akkor már valóban sokba kerül megjavítani!)

A motorok főtengelycsapjainak és forgattyúsház furatainak méretkülönbségei miatt a csapágyak mérete sem azonos. E méretbeli különbségeket jelölik a gyártók színekkel a csapágycsésze szélein, vagy számokkal a karter hátulján, vagy típustól függően egyéb jelekkel. Ha ilyen kopást tapasztalsz és már úgy is szét van szedve a motorod, meg kell méretni a főtengelycsapok kopását. Ilyen stádiumban nagy valószínűséggel nem kell hozzányúlni a főtengelyhez, hanem elég vásárolni új csapágyakat. Amennyiben minimális kopás található a főtengely csapjain, akkor még mindig kínálkozik egy megoldás, túlméretes csapágyak vásárlása.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.