Az UFO-k hagyták itt

2002.03.08. 10:29

Motorom ritka jelenség, és ezért nem tudok hozzá szerezni semmilyen leírás, szerelési utasítást, vagy valamilyen beállítási adatot. A szerviz is csak pislog hozzá.

 
   
   

A beteg neve: Yamaha FZ400R 46X '88 (84-89)(nem FZR400) japán belföldi típus. Egyik probléma vele hogy ritka jelenség, és ezért nem tudok hozzá szerezni semmilyen leírás, szerelési utasítást, vagy valamilyen beállítási adatot. A szerviz is csak pislog hozzá.

A gumiméreteket sem tudom de szerintem hátul túlméretes: Bridgestone Battlax 160-as. Másik a teleszkópokból hallható hangos kattanás ami erősebb lenyomásnál hallható. Nem lekoppanásról van szó mert felfújatva a telókat (mekkora az ezekhez szükséges nyomás?) erős, de rövid mozdítás után ugyan ezt tapasztalom.

Ja és még a csutkák! A markolatok ki vannak nyúlva és elforognak, a kicserélésükhöz a végdugót kellene levenni ami 4-es imbusszal rögzül, de be van gyógyulva, vagy rosszul akarom levenni?

Egy beteg motor és társa várja bölcs tanácsát!

Sajnos veled együtt jó néhány japán belsőpiaci motorkerékpártulajdonosnak át kell élnie azt az érzést, hogy motorjára a szervizben úgy néznek, mintha egy földönkívüliek álltal ittfelejtett járművel érkezett volna.

Érdemes olyan kereskedések szervizeit felkeresni, akik japánból behozott motorokkal foglalkoznak, ezáltal nagyobb típusismerettel és ilyenirányú tapasztalattal rendelkeznek.

Gyári gumiméreteket sajnos nem tudok prezentálni, de abban egyetétünk, hogy a 160-as hátsógumi kissé túlzás. Véleményem szerint egy 130-as, esetleg 140-es hátsógumi bőven elegendő a motor által nyújtott teljesítményhez. Elsőgumi tekintetében kisebb a szórás, ugyanis sportmotorokon általában 120-as méretet használnak. Esetünkben is egy 100-120-as elsőgumi lehet a megfelelő, itt befolyásolo tényező lehet még a felni szélessége.

A teleszkópban hallható kattanás előidézője lehet egy törött rugó, vagy egy elszabadult alkatrész. Ennek pontos diagnosztizálásához viszont szét kell szerelni a teleszkópot. A markolatgumik lecseréléséhez le kell szerelni a kormány végeken levő súlyokat. Ennek modja, hogy eltávolítod az ezt rögzítő csavarokat, esetünkben a 4-es imbuszokat. Ez néha küzdelmes feladat, főleg mikor egy esés után teljesen elköszörülődik a csavar feje, de sajnos valahogy meg kell oldani.

●Hosszxszélességxmagasság: 2,025 mm×690 mm×1,145 mm 
●Tömeg: 165kg
●Motor típusa: Vízhűtéses, 4-ütemű, DOHC 4-szelepes 4 hengeres 399ccm
●Maximális teljesítmény: 59LE/12,000 1/percnél
●Maximális nyomaték: 36,3 Nm/10,000 1/percnél

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.