Kokszos gyertya

2003.08.01. 11:04
Már egyszer írtam neked a motorom bajáról (GSF 400V Bandit), hogy mindig kipurcantotta a gyertyákat, és mindig az 1-es hengerét. Belerakom a zsír új Denso gyertyát, és már 5 km-után kokszos.

 
   
   

A főfúvókán a legfelső rovátkában van a Seeger-gyűrű, tehát a legkevesebbet kapja a motor. Érezni is hogy kicsit vérszegény. Mit tanácsolsz? Olajat nem eszik, szinte semmit.

Nekem kicsit gyanús ez is, mert nem lehet, hogy a benzin leszökik a karterházba és felhígítja az olajat. Igaz, ha a benzin lemegy, akkor az olaj feljöhet, füstöt viszont nem nyom. A gyertyák nem érik el tisztulási hőfokukat. Ezért tönkremehet? Kérlek, írj valamit, mert teljesen tanácstalan vagyok. (A gyertya hőértéke tökéletes, katalógusból lett rendelve.)

Javaslom, szedd szét a porlasztót és ellenőrizd mind az úszó, mind a tűszelep állapotát. Véleményem szerint túlfolyik a porlasztód, vagy magas a benzinszinted az egyes henger porlasztójában és ez okozza a problémát. Láttam már olyat, hogy a benzin lekerült a forgattyúsházba és felhígította az olajat, de akkor annak egy rossz benzincső - vákuumcső - levegőztetőcső bekötés volt az oka.

A motor úgy-ahogy működött, viszont a hiba következtében jelentősen megemelkedett az olajszint a motorban. Esetleg elképzelhető, amennyiben nem zár tökéletesen, vagy esetleg PRI állásban használod a benzincsapot, hogy álló helyzetben túlfolyik az egyes henger porlasztója. Ilyenkor, ha éppenséggel a szívószelep is nyitva van, elképzelhető, hogy rajta keresztül, a dugattyúgyűrűk mellett lefolyik az üzemanyag a forgattyúsházba, és ott felhígítja az olajat.

Amennyiben benzin kerül az olajba, azonnal le kell cserélni, mert elveszti kenőképességét!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.