Borzasztó erős boka és lábizom

2003.10.30. 11:09

A gondom a következő: vásároltam egy 1975-ös TS 250-es MZ-t, amibe furcsa módon egy Trophy blokkja van, de nem is ez a lényeg, mivel tudtommal a váltóban nincs különbség, csak a 250/1-esében. Az előző tulajdonosok elég sokat buheráltak rajta (látszik is), és elég sok melómba került, hogy rendbe rakjam, csak az a bibi, hogy nem tökéletes.

Nem tartja rendesen a sebességet; van, hogy kettőt is vált, ha kidobja, és olyankor taposok rá. Szerintem mindennek az oka az apró golyó-rugó kombináció, ami a blokk alján van egy csavarban, és a léptető villák tengelyét rögzíti egy bizonyos helyzetben. A fő gondom: ez nem volt benne a blokkban és nem tudom mekkora golyó kell hozzá, és mekkora rugó, és legfőképpen milyen erős. (Mivel csak /1-eshez lehet kapni (és ez bele se megy), ezért nekem kell majd valahonnan megszereznem.)

Egyből rátapintottál a probléma lényegére, a reteszelő szerkezet gyengesége, vagy a borzasztó erős boka és lábizmok kombinációja okozhatják a problémát. A golyó mérete, átmérő 7 mm, viszont a rugó erősségét sajnos nem tudom meghatározni. Ennek maghatározására javasolnám a kísérletezési módszert.

Javaslom, próbálj ki egyre erősebb rugókat, vagy a meglévőt feszítsd elő, a rugó alá helyezett különböző méretű alátétekkel, mindaddig, míg a kívánt feszességet el nem éred. Amennyiben már annyira feszes a szerkezet, hogy váltani is képtelenség, viszont a legkisebb lazításra is átugrik a kapcsolódob, akkor javaslom, ellenőrizd a kapcsolódob állapotát! Elképzelhető, hogy oly mértékben van megkopva a felület, hogy a golyó már nem képes pozícionálni a dobot.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.