Gyújtás beállítás

2003.11.25. 09:29

Nem értem, hogy kell beállítani a gyújtás strobival, hiszen a lendkeréken nincsen semmiféle jel, jelzés (most vettem vadi zsír és semmiféle írás sincsen rajta, gondolom magyar termék.

Autóknál tudom, hogyan kell beállítani, láttam is ilyet. Szerintem az tök egyszerű. Én azt hittem, hogy az alaplapon van egy kiálló fémizé, ami szerintem a jel. Javíts ki, ha tévednék. Légyszi, ha van egy kis időd, akkor írd le a beállítás menetét.

Más: Gondolkodom nagymotor jogsin és egy nagymotoron. Én egy 1990-es Suzuki Bandit 250-es néztem ki. Találtam róla adatokat, ami szerint 16 szelepes, 4 hengeres, 45 lóerős. Igen ám de én A korlátozottra szeretnék menni, tehát nem vezethetném. De hirdetésben láttam 20 kW-ra vizsgáztatva. Hogy lehet ezt megoldani? És az adatokra visszatérve nem tudod, hogy mennyi a vége a motornak?

A lendkeréken kell, hogy legyen jel, egész pontosan egy vonal, keresztben a paláston, a forgás irányra merőlegesen. A másik jel az alaplapon helyezkedik el. A két jel egybeesése mutatja a gyújtás helyét. Ezt a két jelet kell szuggerálni a stroboszkóp lámpával. Ha nincs strobi nem baj, de akkor kell egy indikátor óra, ami méri a dugattyú tetejének felső holtpontól lévő távolságát. Ha ez sincs, akkor kell legalább egy tolómérő.

Művelet a következő: ki kell venni a gyertyát, majd ezt bele kell helyezni a gyertyapipába. Jobb kézzel a lendkereket körbeforgatjuk, miközben ballal a gyertya elektródáját letesteltetjük a hengeren. Meg kell találnod a forgatás (ide-oda) segítségével azt a pillanatot, ahol pont szikrázik a gyertya. Ezt kell nagyon pontosan meghatároznod és utána nincs más hátra, mint mondjuk a tolómérővel, megmérni a dugattyú tetejének távolságát a gyertyanyíláshoz viszonyítva. Ezután felső holtpontra kell állítani a dugattyút és így is kell egyet mérni. A két érték különbsége, az előgyújtás mértéke mm-ben meghatározva. Dióhéjban ennyi.

A Suzuki Bandit 250 fürge kis motor. Végsebessége megközelítőleg 170-180 km/h (állapottól, áttételtől függően). Arról sajnos fogalmam sincs, hogy lehet 20 kW-ra vizsgáztatni, ehhez szerintem egy kis lelemény és némi ismeretség szükséges. Javaslom, vásárold meg azt, amelyiket eleve így hirdetnek.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.