Két probléma
Néhány apró, de számomra mégis fontos problémával fordulok hozzád:
1. Van egy Yamaha DT 125 MX-em, nagyon jó kis masina, de ugyanakkor egy ékzabáló szörnyeteg is. Akárhány lendkereket is készítek, mindegyiket eltöri több-kevesebb idő után.
A legutóbbi olyan tökéletes volt, hogy szinte nem is kotyogott, és annyira ráhúztam a lendkereket, hogy egy gumicsövet kellett beraknom a hengerbe, hogy a rögzítő anyát leszedhessem, miután az első berúgási kísérlet után eltörte az éket. Megpróbálok valahonnan gyárit venni, de szerinted érdemes, vagy máshol van a bibi?
2. Kéthengeres kétütemű Suzukim (GT) hidegen feljebb állítja az alapjáratát (egyébként 1500-1700), és 3000 fordulaton süvít. Ilyenkor nincs rajta a szivató, és csak kb. 1-1,5 perc múlva esik le alapjáratra a fordulat. Nem rossz a szivatóm, és nem is félautomata. A gép nem eszik sokat, és nagyon jól megy. Nézzük sorjában a kérdéseket.
Az ékzabáló szörnyeteggel kapcsolatban azt tanácsolom, szerezz be egy gyári éket, vagy készíts egy gyárival megegyező méretűt. Az ék csak tájolja a lendkereket, rögzítéséről a kúposan illeszkedő felületek gondoskodnak, mely felületeket a főtengely végén lévő anya meghúzásával szorítunk össze.
Esetünkben probléma a következő lehet: A házilag készített ék magasabb, mint a gyári, ezért mikor felhelyezed a lendkereket és meg akarod húzni a csavart, a két kúp nem fog érintkezni, mivel az ék nem engedi összecsúszni a két felületet. Ezáltal nem jön létre a megfelelő kötés, a terhelés az ékre nehezedik és az ék elnyíródik.
A második kérdéssel kapcsolatban a következő ötleteim lennének:
Nem zár tökéletesen a tűszelep, és az állásban túlfolyik a
porlasztó. Az üzemanyag egy része a forgattyúsházba kerül, valamint
megnő az úszóházban a benzinszint, minek következtében több üzemanyagot
kap a motor. Mintha rajta lenne a szivató. Működés közben a motor
fogyasztása miatt a szint visszaáll a megfelelő szintre. Másik
lehetőség, hogy fals levegőt szív a motor, amitől megnő a
fordulatszáma. A melegedéssel párhuzamosan valamiféle hőtágulás
következtében ez megszűnik, és a fordulat visszaáll a normális
szintre.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.