Hol akad el az üzemanyag?

2004.09.16. 12:49

Érdekes, eddig elő nem forduló problémám van. A motor 98'-as 800-as Suzuki Marauder. Ha elfogyott a tankból a benzin, a tartalékra állítva az első henger, ha kicsit később is, de beindult. Most az istennek sem akar. Ellenőriztem a gyertyákat, szikra van, megcserélve őket a hátsó henger szépen muzsikál, az első néma, a gyertya csont száraz. Hol akad el az üzemanyag?

A probléma felettébb érdekes, sőt kissé misztikus, de mint általában itt is találnunk kell elfogadható magyarázatot a jelenségre. Sokat törtem a fejem, mi lehet a probléma magyarázata, és a következők jutottak eszembe. Lehetséges, hogy el van dugulva a tank levegőző nyílása (vagy egyszerűen a levegőző cső oda lett csípve a tank és a váz közé) és ezért mikor kevés üzemanyag van a tankban, már nem folyik le rendesen.

Másik ötletem, hogy el van dugulva a csap tartalék furata. Következő lehetséges magyarázat - bár ha ez így van, akkor nyugodtan beszélhetünk konstrukciós hibáról - hogy a porlasztó úszóháza magasabban van, mint az üzemanyagtankban a tartalék szintje, tehát figyelembe véve a közlekedő edények törvényét, az üzemanyag soha nem fog magasabb szintre menni, mint amilyen szinten a tankban van. Természetesen feltételezve azt, hogy nincs a rendszerben benzinpumpa. Nagyjából ennyi jutott eszembe. Ha megtalálod a megoldást, azonnal írd meg, mi volt a gond!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.