A svájci CBR

2004.10.26. 15:21

Olvastam a fojtott 800-as Marauderrel kapcsolatban a választ. Innen jött az ötlet, hogy újra írjak, hátha kapnék segítséget. Egy 92-es Svájci szekunder levegős CBR600 F2-esem van.

Per 70-es gumija van elöl (gyárilag per 60), és mindez azért érdekes, mert innen kapja spirállal az infót a kilométeróra. Na mármost úgy tudom, a szekunder levegős fojtás csupán 1-2 lóerőt (max 5-öt) jelent, a motor órája mégis csak 200-at mutat maximum. Ezeknek a vasaknak meg a valódi mért végsebessége 240, óra szerint 260-270, attól függ, ki mondja. Az lenne a kérdésem, hogy mi okozza, hogy hatodikban 200-as tempónál 10 000 fordulatról egyszerűen nem tud már gyorsítani. Nem mondom, nem életbevágó, csak szúrja a csőröm, hogy az amúgy kiváló egészségnek örvendő jószág nem hozza a papírformát.

Ebben a szekunder levegő rendszert úgy oldották meg, hogy a kipufogóban a közösítőnél egy tartályba megy a kipufogógáz egy része, innen némi szelepek után visszavezet a karburátorba. A karbiban a fúvókák a normál EU változatéval egyező vastagságúak, egy tapasztalt szerelő haverom szerint.(azt hiszem 130-asok) a motor egyébként húz, ahogy kell, tehát 8000-től elindul, majd 11000-ig komolyan tol, innentől már érdemes váltani. A piros mező 7500-nál kezdődik, majd 13000-nél megvastagodik. Tudnék küldeni akár PDF szervizkönyvet is, ha ez segíthet,viszont 52 megabájt, esetleg JPG-ben ki is menthetek belőle oldalakat.

Azt a kipufogógáz visszavezetést nyugodtan kiiktathatod, nem túl bonyolult feladat! Környezetvédelmi szempontból jó az ötlet, de sajnos a teljesítményt csökkenti, valamint tény, hogy ezeknek a motoroknak a károsanyag-kibocsátása relatív alacsony. Nem a motorkerékpárok az igazi csapásmérő fegyverek a levegőszennyezés terén. Egyébként nem gondoltál arra, hogy esetleg a kilométerórával van valami probléma?

Ezt a lehetőséget elvetve akkor produkál ilyet a motor, mikor túl hosszúra van áttételezve, és a legnagyobb fokozatban már nem bírja magát kiforogni a motor. Elképzelhető, hogy az előző tulaj az autópályák szerelmese volt és többnyire ott használta a gépet, vagy egy szociálisan érzékeny embertől sikerült megvásárolnod a motort, aki csak és kizárólag a jó fogyasztásra ment.

Legmagasabb fokozatban, 10 000-en, 200 km/h-val utazni kis fogyasztás mellett nem olyan rossz dolog! Szerintem ellenőrizd a motor lánckerekeinek fogszámait! Bevallom, nem tudom mekkorák az eredetiek, de szerintem találsz információt a szervizkönyvben.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.