A kopott motornak már minden mindegy

2004.10.28. 10:31

Most készülök megvásárolni egy Honda CB 400 Four típusú, 1979-es évjáratú motorkerékpárt. Az ára kifejezetten csalogató, de sajnos eszi, illetve pontosabban elégeti az olajat, körülbelül 1 dl-t 200 km-enként.

Gyanítom, hogy kopott a motor. Ön szerint mit kellene kicserélnem rajta, hogy az olajfogyasztása legalább elfogadható mértékű legyen? Elég lenne a gyűrűket kicserélni? Ön szerint beválhat az Engine Restorer néven forgalmazott motorfelújító kenőanyag-adalék?

A kopott motornak már minden mindegy alapon nyugodtan kipróbálhatja az Engine Restorer adalékot. Egyébként pont erről a termékről hallottam pozitív visszajelzéseket. Természetesen arra fel kell készülnie, hogy ez azért nem pótol egy - akár részleges - motorgenerált.

Az említett olajfogyasztás 0,5 l / 1000 km nem annyira veszélyes. Ezt akármelyik jóval fiatalabb négyhengeres sportmotor is képes produkálni. A motor - eltekintve a szivárgásoktól - kétféleképpen tüntetheti el az olajat. A szelepszár-szimeringek mellett beszivárog a hengerbe, és ott elég az olaj, vagy pedig a megkopott olajlehúzó-gyűrűk miatt marad az olaj a henger falán, és a sorsa ugyanaz lesz, elég.

Megoldást a motorgenerál hozhat, illetve kicserélheted csak az említett alkatrészeket is. A csere előtt érdemes elvégezni egy egyszerű tesztet. Figyelje meg, hogy a motor gázadáskor, vagy gázelvételkor füstöl! Ha gázadáskor, akkor az olajlehúzó-gyűrű, ha gázelvételkor, akkor pedig a szelepszár-szimering a hibás.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.