Detonáció a kipufogóban

2002.04.11. 09:08

Egy Simson Schwalbe-hez kellene tanács! Mióta borultam egyet (a kerítések sosincsenek jó helyen) nem működik rendesen. Még szivatóval se indul első rúgásra.

 
   
   

96-os ZZR 400-asom elég kultúrálatlanul jár, még melegen is. 3000 alatt, és 7000-9000-ig hatalmas lyuk tátong benne, és elég nyomatékszegény! Mi lehet a baj? A teljesítménye, és fogyasztása egyébként teljesen rendben van, - 200 km/h, 6-7.5 l / 100 km - így a karbira, gyújtásra nem gyanakodtam eddig. A szűrők, kopó alkatrészek újak, a kipuffancs gyári rajta. Segítségedet előre is köszönöm.

Sajnos ezért a hibáért a karburátor szokott felelős lenni és így látatlanba azt mondom esetünkben sem lesz ez másként. Ez általában akkor szokott előfordulni, mikor nincs összhangban a karburátor beállítás a levegőszűrővel és (vagy) a kipufogóval.

Előfordulhat, hogy a karburátor beállítása és fúvókaméretei gyáriak, viszont a kipufogó a gyári külső ellenére már ki van belezve, valamint az is előfordulhat, hogy ugyan a levegőszűrő gyári, de a légszűrőház fedele ki lett furkálva, vagy kivágva, vagy a légszűrőház és a karburátor között lévő gumicső nincs rajta rendesen a karburátoron. (Ezek a csövek idővel nagyon meg tudnak keményedni és ekkor nehéz bánni velük.)

Illetve lehet, hogy a kipufogó és a levegőszűrő teljesen eredeti, viszont valaki már megpróbálta állítgatni, fúvókázni a motort. Azt ajánlom, fordulj szakműhelyhez, ahol szépen behangolják a motort, beszinkronizálják a karburátorokat.

 
   
   

Van egy ETZ 125-ösöm. A következő vele a gond: ha a motor alapjáraton van és a gázt hirtelen, ráhúzom, a fordulatszám csak fáziskéséssel kezd el emelkedni. Ez nagyon idegesítő, főleg ha pirosnál kell indulni, és a motor egyszerűen nem akar felpörögni, így egy darabig kínosan vánszorog.

Ha elér egy bizonyos határt már rendesen megy, de a gép mindig is lustább volt, mint a többi 125-ös, (90 fölé nem nagyon megy, kisebb emelkedőkön pedig lassul is) pedig nagyon jó állapotban van, sohasem volt ütve. Ez a betegsége mindig is megvolt. Voltam vele szerelőnél, és "megnézték".

Egy fiatal srác kijött, megrángatta párszor a markolatot, és azt mondta, hogy el van lustulva, és csak meg kell hajtani. Ez lehet? A motor elektronikus gyújtású bár nem nagyon értek hozzá de az előgyújtást állítgattam, de nem lett sokkal jobb. Lehet, hogy ezzel van a probléma? A karburátor tiszta, ott nincs gond.

Első és legfontosabb, hogy az előgyújtást azonnal állítsd, vagy állíttasd vissza a gyári értékre. Ennek állítgatásával egy széria motornál leginkább negatív előjelű teljesítményváltozást érhetünk el. Az elmondottak alapján egy nagyon alapos kipufogó kiégetés-tisztítás nagy valószínűséggel megoldaná a problémát.

 
   
   

Egy Simson Schwalbe-hez kellene tanács! Mióta borultam egyet (a kerítések sosincsenek jó helyen) nem működik rendesen. Még szivatóval se indul első rúgásra. A 10-12. rúgás után puffan egy nagyot, füst mindenhol és elindul, pedig a gyertya új, a trafó jó, szikra is van, a karburátor szinte csillog! Talán a megszakítással lehet a gond?

A problémát nehéz kapcsolatba hozni a borulással viszont lehetséges, hogy gyújtásproblémával állunk szemben. Mivel a nagy puffanás valószínűleg a kipufogóban berobbanó keverék kísérőhangja. Ha így van, akkor üzemanyagot kap rendesen a motor, csak az nem gyullad be a hengerben, hanem távozik a kipufogóba, és ott gyullad be egy későbbi időpontban.

Javaslom, ellenőrizd a gyújtásrendszer állapotát, megszakító, kondenzátor, trafó, pipa, gyertya, stb. Mikor a megszakítóhoz érsz, ellenőrizd a hézagot, az előgyújtást és azt, hogy nincsenek-e beégve a megszakító érintkező felületei.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.