Kicsi az akksi?

2005.08.12. 09:01

Egy Honda NSR 125 (1992) motorról lenne szó. Az a problémám, hogy a motor nem indul hideg állapotban. Ha üzemi hőmérsékleten van, akkor beindul.

Az önindítózások miatt az akkumlátort állandóan lemeríti. Az akkumlátor 12V és 4Ah-ás. Az akksi is ki lett cserélve egy újra 12V 4Ah savas akkumulátorra. Lehet, hogy az akkumulátor teljesítménye kicsi lenne ? Amúgy a motor tolásra beindul. A gyertya is ki lett cserélve. Indításkor mintha a motor küszködne egy kicsit. Arra gondoltam még, hogy a keverék beállítás lehet rossz. Amúgy ami cserélve lett benne, azok ugyanolyanokra lettek cserélve. A gyertya NGK, nem gagyi, az aksit nem tudom milyen márka.

Általában 4 Ah-s akkumulátorokat robogókba szoktak tenni. Egy 125 cm 3-es motor ennél nagyobbat igényel. Másik fontos kérdés az akkumulátor állapota, mert hiába magas az Ah érték, ha emellett döglött az akksi. Esetünkben új akkumulátorról van szó, tehát probléma csak az alacsony kapacitás lehet. Döntő fontosságú a motor indításának szempontjából, hogy az akkumulátor mennyire tudja megforgatni a motort. Amennyiben nem kellőképpen, úgy okozhatja a nehézkes indulást. Viszont mivel csak hideg motornál tapasztalod a jelenséget - a "hideg" váltóolaj nem foghatja ennyire vissza - érzésem szerint a porlasztó egész pontosan a hidegindító rendszer is felelős a problémáért. Ennek elégtelen működése, vagy működésének hiánya okozhatja a nehézkes hidegindítást. Javaslom a porlasztó teljes körű tisztítását és ellenőrzését!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.