Futózott gumival
Érdeklődnék, hogy mi a véleményed a futózott meg a színes motor-gumiabroncsokról. Peremtől peremig futózottak, és ránézésre észre se lehet nagyon venni, hogy futózott.
Azt gondolom, hogy elsősorban a felhasználás fajtája határozza meg, hogy futózott, vagy gyári új gumit vásároljunk. A motor teljesítménye nem egyenes arányban befolyásoló tényező, mert ha nagy sebességről kívánunk lassítani, (amit egy alacsony teljesítményű motorral is megtehetünk), akkor hasonló erőhatás éri a gumiköpenyt, mintha a lámpától egy sport motorral elgyorsítanánk.
A gumi újra futózás nem egy újszerű dolog a járműiparban, ezért mint minden technológia feltételezhetően sokat fejlődött az utóbbi években. Sajnos a gumipiac olcsó szegmensének kínálata a motorkerékpár abroncsok tekintetében tartogat néhány távol-keleti márkát, melyeknek minősége kritikán aluli, ezeknél valószínűleg jobb lehet egy európai minőségbiztosítási rendszerrel készített futózott gumi.
Azokon a felhasználási területeken, ahol viszonylag alacsony a végsebesség (ATV, robogó, enduró, esetleg néhány springer villás, kanyarodni képtelen chooper esetében) elképzelhetőnek tartom, hogy nem tapasztalunk érzékelhető különbséget egy futózott gumi használatakor. Ettől függetlenül, én azt vallom, hogy a biztonságunkon soha sem szabad spórolni, ezért ha lehetőségünk engedi, inkább vásároljunk gyári új köpenyt, mintsem egy futózottat.
Üdv: Castor
Írd meg
emailben motordoktorunknak,
milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet,
használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.