Erejét vesztette

2006.09.12. 11:53

Van egy '96-os 50-es PGO Galaxy robogóm, (ahogy eddigi bütykölésekből észrevettem sokban egyezik motorja a Honda Dioval). Már hozzám is sportlégszűrővel került, és hibátlanul működött egy évig. A szűrő viszont olyannyira elkoszosodott (mintha a karburátor felől benzint kapna), hogy lecseréltem. Ezután látványosan visszaesett a motor teljesítménye. Alacsony fordulaton még húzott, de később mintha fulladna a motor. A régi szűrőnél a karburátor tűje a középső horonyhoz volt állítva. Most próbaképpen beljebb eresztettem (a legfelső horonyba tettem át a rögzítőjét). Némileg javult talán a motor ereje, de 50 km/h-nál megtorpan. Azelőtt 65-öt simán ment. Mit kellene állítanom, átnéznem még? Lehetséges az is, hogy kopik a hajtásom, ezért nem megy végre annyit?

Kedves András!

Ha semmi máshoz nem nyúltál, és mindent rendesen visszaszereltél, akkor a változás csak a szűrőcsere miatt következhetett be. Érdekes, hogy azt mondod, hogy az elkoszolódott szűrővel, - aminek vélhetően nagyobb volt a fojtása - ment jobban a motor. Erről arra lehet következtetni, hogy a motor kicsit szegényre volt karburálva, és a nagyobb fojtás miatt dúsult be.

Viszont akkor, ha a keverőtérbe beljebb eresztetted a porlasztótűt, akkor még rosszabbul kellene mennie, mert ez tovább szegényíti a keveréket. Én azt javasolom, hogy tedd a tűt eggyel feljebb, és nézd meg úgy, mit reagál a motor. Véleményem szerint ekkor javulnia kell, ha tényleg minden egyéb körülmény rendben van. Ha a hajtás kopik, akkor az esetleges szlip (csúszás) inkább alacsony és közepes fordulaton jön elő, a nagy tempót csak ritka esetben szokta befolyásolni. Itt inkább valamilyen karburálási probléma lesz, itt próbálj keresgélni.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.