Felkeményedő első fék

2006.09.21. 14:32

Egy 50-es Rieju gyorsasági motorom van, amin az első fék kis használat után úgy felkeményedik, hogy teljesen ráfog a tárcsára, és nem mozdul (hidraulikus, AJP márkájú). A rendszer kitisztítása után sem változott a probléma, fokozatosan, ahogy felmelegszik a fék, keményedik a fékkar, amíg teljesen rá nem satuzik. Megoldható ez szereléssel, vagy valamilyen alkatrészt ki kell cserélnem?

Kedves András!

A használat nélkül, vagy kis használat után is felkeményedő fék nagy valószínűséggel azért van, mert a fékbetét folyamatosan éri a tárcsát, az felmelegíti a fékfolyadékot ami felforr, és az így keletkező nyomás a féket működteti. A fékbetét visszahúzódását a fékmunkahenger rugalmas tömítése biztosítja. Ebben az esetben valószínűleg ez vesztett rugalmasságából, vagy elkopott, ezért a betét a tárcsához ér. Emeld fel a kereket és forgasd meg. Nem szabad, hogy a betét érje a tárcsát! Ha éri, akkor a teljes féknyerget kell ellenőrizni, felújítani, egyes esetekben (ha nincs felújító készlet) kompletten cserélni. Mivel a fék biztonsági berendezés, azt javasolom, hogy szerviz segítségét kérd a javításhoz.

Olvasónk hozzászólása:
Hasonló hibám volt nemrég a motoromon, a fékfolyadék felmelegedéséhez elég volt az üzemi (városi) használat. A gond a fékolaj cseréjtől megszűnt (4 éves volt).

üdv:Egér

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.