Minden fékbetét nyikorog, de mér'?
Szervusz Doki!
Azt tapasztalom már nem az első motoromnál, hogyha fékbetétet cserélek, nyikorog a fék, bármit is teszek. Mielőtt összerakom, kitakarítom teljesen, féktisztítóval lemosom, és mégis. Ráadásul nem is a legolcsóbb betétet (bár tény, nem a gyárit) veszem.
Van ötleted, mit-miképp kellene tenni, hogy ne ez a hang kísérje a lassításomat?
Köszi,
Sanya
Kedves Sanya!
Amióta a fékbetétek anyagában nem lehetnek bizonyos egészségre és
környezetre ártalmas komponensek, többen szembesülünk ezzel a
problémával, hogy nyikorog a fék. Ez szinte független a betét
márkájától, a gyári betétek is gyakran nyikorognak, pláne a sportosabb
szinterbetétek, de az organikusok között sem ritka a hangos, nyikorgó
vagy súrlódó. Igazán nem lehet tenni ellene, holtbiztos megoldás nincs,
de csökkenthető.
Az egyik lehetőség a csendesítésre, ha a betét ráfutó élét teljes
szélességében egy reszelővel 1-2 mm-en 45 fokban letöröd. A másik,
hogy a betét hátulját nagyon vékonyan bekened a berágódást is csökkentő
és rezgéselnyelő rézpasztával. Ez jobb autósboltokban kapható, tubusos
kiszerelésben. Ha a féktüskéket és csapokat is bekened akkor még jobban
csökkented a hangot adó rezonanciát… sajnos ezt időnként meg kell
ismételni.
Érdemes több betétet is kipróbálni, bizonyos tárcsaanyag-betét
kombinációk nagyon hajlamosak a nyikorgásra, mások meg alig, legfeljebb
kis sebességnél.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.