no

Minden fékbetét nyikorog, de mér'?

2007.08.08. 08:52

Szervusz Doki!

Azt tapasztalom már nem az első motoromnál, hogyha fékbetétet cserélek, nyikorog a fék, bármit is teszek. Mielőtt összerakom, kitakarítom teljesen, féktisztítóval lemosom, és mégis. Ráadásul nem is a legolcsóbb betétet (bár tény, nem a gyárit) veszem.
Van ötleted, mit-miképp kellene tenni, hogy ne ez a hang kísérje a lassításomat?

Köszi,
Sanya

Kedves Sanya!

Amióta a fékbetétek anyagában nem lehetnek bizonyos egészségre és környezetre ártalmas komponensek, többen szembesülünk ezzel a problémával, hogy nyikorog a fék. Ez szinte független a betét márkájától, a gyári betétek is gyakran nyikorognak, pláne a sportosabb szinterbetétek, de az organikusok között sem ritka a hangos, nyikorgó vagy súrlódó. Igazán nem lehet tenni ellene, holtbiztos megoldás nincs, de csökkenthető.
Az egyik lehetőség a csendesítésre, ha a betét ráfutó élét teljes szélességében egy reszelővel 1-2 mm-en 45 fokban letöröd. A másik, hogy a betét hátulját nagyon vékonyan bekened a berágódást is csökkentő és rezgéselnyelő rézpasztával. Ez jobb autósboltokban kapható, tubusos kiszerelésben. Ha a féktüskéket és csapokat is bekened akkor még jobban csökkented a hangot adó rezonanciát… sajnos ezt időnként meg kell ismételni.
Érdemes több betétet is kipróbálni, bizonyos tárcsaanyag-betét kombinációk nagyon hajlamosak a nyikorgásra, mások meg alig, legfeljebb kis sebességnél.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.