no

Minden jó, mégis torpan. Mi az?

2007.08.10. 07:07

Kedves Motordoki!

Van egy Kawasaki EX 500 A típusú mocim. Mostanra már van benne 55000km és még komolyabb javítás alatt nem volt (úgy öregesen volt használva, néha volt csak megtúrázva az ellustulás érdekében... nagyon néha). Az a gond, hogy mikor egy picit felszökken az adrenalinom, nem bírom ki, hogy oda ne rántsam neki és 7-8 ezres fordulatnál megakad a motor egy pillanatra és gyorsulni sem gyorsul olyan dinamikusan az egész fordulattartományban. A motor belsőleg rendben van, a kompresszió megfelelő a szelepek jól be vannak állítva, zörej nem jön a motorból és füstölni sem füstöl, még hidegen sem, a gyertyák is újak és persze gyári minden. Ön, mint szakértő, mit javasol, mibe nézzek bele először? Egyedül a karburátoros beállításoktól irtózom (gyanakodom a kevés benzinre), rossz emlékeim vannak az úszókák elállításától.:-( Remélem nem ez lesz a baj, de gondolom elég valószínű, hogy a karburátor körül lesz a gond. Előre is köszönöm, hogy megosztja velünk a tapasztalatait a fórumban.

Kedves Július!

Nem szeretek hiba elmondása alapján sem javítási sem diagnosztizálási tanácsot adni, mert a helyszíni diagnosztikát semmi nem pótolhatja, még a legszínesebb költői szavakkal való leírás sem. Most is csak néhány általánosságot szeretnék hangsúlyozni a rendellenességekkel, megtorpanásokkal kapcsolatban, de továbbra is hangsúlyozom, ha egy szerelő a helyszínen nem tudja megoldani, akkor az én javaslatom nem több tippelgetésnél, és csak a szerencse vezethet minket így megoldásra.
Ha fordulaton az erő elfogy, de a motor nem áll meg, nem erős a megtorpanása, az általában benzinellátási gond. Ha a motor erősen megtorpan, mintha a gyújtást vennénk le róla menet közben, akkor az pedig valószínűleg gyújtásprobléma.
Ha a karburátor úszószintje van elrontva, az a legritkább esetben okoz megtorpanást, inkább rossz indíthatóság, esetleg felül erősebb teljesítményvesztés, fulladás, de nem megtorpanás, ami egy hirtelen reakció.
Nem javasolom senkinek, hogy életében először egy többhengeres japán motor karburátorával ismerkedjen, mert ezek általában nem a legegyszerűbb szerkezetek, összehangolásukhoz minimálisan is szinkronteszter kell.
Így elmondás alapján nem tudom, hogy mihez kezdenék, de én valószínűleg ismét elkezdeném az egész ellenőrzését, mert nem egy olyan levelet kapok, hogy „már megnéztünk mindent és minden jó” aztán meg mégis „észrevettük, hogy el van állítva” és mégsem volt minden jó.
A karburátort viszont szerintem bízd szakemberre, aki járatos ebben. Talán egy tisztítás orvosolni fogja a problémát.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.