no

Szúnyogot riasztani jó...

2007.08.17. 08:51

Üdvözlet Motordoki!

Van egy 1988-as 125-ös enduro KTM-em és elég régóta kékesen füstöl. Először azt hittem, a teljesen elöregedett légszűrőszivacs miatt, de nem. Most vettem bele újat, de még mindig ugyan úgy füstöl. Mi lehet ennek az oka?? A karburátort nem tudom hogyan kell beállítani. Dellorto phsb 35-ös. Lehet ez a baja vagy pedig a szimmering? Hogyan tudnám leellenőrizni?
Előre is köszönöm a választ.

Kedves Róbert!

Én először azt nézném meg, hogy a karburátor beállításai rendben vannak-e. A motorhoz 1:50-es keverék kell, és a karburátornak megfelelő állapotban kell lenni. Füstölést okozhat a kipufogórendszer olajjal való eltömődöttsége és a nem megfelelő kompresszió. Dugattyú-henger kopása.
Az is lényeges, hogy a motort megfelelő fordulaton kell járatni, ez ugyanis egy versenyenduro, ami nem kedveli a városi üzemet. Akkor tud tisztulni és megfelelően működni, ha néha jól ki van égetve, nagy fordulaton üzemeltetve. A kis fordulatú üzem koromlerakódásokat okoz és megszorítja a gyűrűt a horonyban, akár komoly motorkárt is eredményezve.
Ha a főtengely-szimmering nem zár jól, akkor a motor rosszul indul, erőtlen, alapjárat magas, mert a forgattyúház tömítetlen lesz. A gázt nehezen ejti vissza, a motor énekel, gázadás nélkül tartja a fordulatot.
Tapasztalt 2T-tulajdonosok és szerelők hangra meg tudják mondani, hogy a karburálás milyen (dús, szegény vagy jó) szakirodalom hiányában ezt javasolnám először.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.