Szúnyogot riasztani jó...
Üdvözlet Motordoki!
Van egy 1988-as 125-ös enduro KTM-em és elég régóta kékesen füstöl. Először azt hittem, a teljesen elöregedett légszűrőszivacs miatt, de nem. Most vettem bele újat, de még mindig ugyan úgy füstöl. Mi lehet ennek az oka?? A karburátort nem tudom hogyan kell beállítani. Dellorto phsb 35-ös. Lehet ez a baja vagy pedig a szimmering? Hogyan tudnám leellenőrizni?
Előre is köszönöm a választ.
Kedves Róbert!
Én először azt nézném meg, hogy a karburátor beállításai rendben
vannak-e. A motorhoz 1:50-es keverék kell, és a karburátornak megfelelő
állapotban kell lenni. Füstölést okozhat a kipufogórendszer olajjal
való eltömődöttsége és a nem megfelelő kompresszió. Dugattyú-henger
kopása.
Az is lényeges, hogy a motort megfelelő fordulaton kell járatni,
ez ugyanis egy versenyenduro, ami nem kedveli a városi üzemet. Akkor
tud tisztulni és megfelelően működni, ha néha jól ki van égetve, nagy
fordulaton üzemeltetve. A kis fordulatú üzem koromlerakódásokat okoz és
megszorítja a gyűrűt a horonyban, akár komoly motorkárt is
eredményezve.
Ha a főtengely-szimmering nem zár jól, akkor a motor rosszul
indul, erőtlen, alapjárat magas, mert a forgattyúház tömítetlen lesz. A
gázt nehezen ejti vissza, a motor
énekel, gázadás nélkül tartja a fordulatot.
Tapasztalt 2T-tulajdonosok és szerelők hangra meg tudják mondani,
hogy a karburálás milyen (dús, szegény vagy jó) szakirodalom hiányában
ezt javasolnám először.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.