no

Pici gáznál nagyon picit berángat

2007.08.30. 00:40

Hello Motordoki!

Tisztelettel azt szeretném kérdezni, mi okozhatja az RC36-os VFR-emen azt, amit az utóbbi időben érzek? Arról van szó, hogy relatíve alacsony fordulaton (3-4e közt/környékén), ha csak nagyon pici gázzal haladok (azaz épp hogy nem motorfék), vagy ha csak leheletnyi gyorsításhoz húzok "mikro" gázt, akkor egy picit nem egyenletes a motor teljesítménye. Nem nevezném rángatásnak, inkább enyhén hullámzik a motor ereje. Talán a legtöbb ember észre sem venné, de én pszichopata módon meghallok, megérzek minden ilyen kis apróságot. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak képzelem a jelenséget. Köszönettel,
Dallmann Dávid

Kedves Dávid!

Ezt a problémát sok dolog okozhatja, azonban annak nagy a valószínűsége, hogy a karbiszinkronjaid nincsenek már pontosan egyben, következésképpen amikor kis gázzal indítod a karbikat, akkor az egyik-másik hamarabb kezdi nyitni a pillangószelepet és így hamarabb indítja a hozzá tartozó hengert.
Ez tipikusan egyenetlen kis fordulatú üzemet okoz, kicsit remegősen, rángatva indítja a gyorsulást.
Én első körben ezt nézetném meg, egy pontos műszeres szinkron csodákat tud tenni, gondolj bele, akár fordulaton is, amikor nem érzed a remegést, de nem mindegy, hogy két henger 50%-os fojtószelep állással megy, kettő meg 47%-on...
Sok sikert a művelethez, az RC36-os az egyik kedvenc motorom!

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.