Pici gáznál nagyon picit berángat
Hello Motordoki!
Tisztelettel azt szeretném kérdezni, mi okozhatja az RC36-os VFR-emen azt, amit az utóbbi időben érzek? Arról van szó, hogy relatíve alacsony fordulaton (3-4e közt/környékén), ha csak nagyon pici gázzal haladok (azaz épp hogy nem motorfék), vagy ha csak leheletnyi gyorsításhoz húzok "mikro" gázt, akkor egy picit nem egyenletes a motor teljesítménye. Nem nevezném rángatásnak, inkább enyhén hullámzik a motor ereje. Talán a legtöbb ember észre sem venné, de én pszichopata módon meghallok, megérzek minden ilyen kis apróságot. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak képzelem a jelenséget. Köszönettel,
Dallmann Dávid
Kedves Dávid!
Ezt a problémát sok dolog okozhatja, azonban annak nagy a
valószínűsége, hogy a karbiszinkronjaid nincsenek már pontosan egyben,
következésképpen amikor kis gázzal indítod a karbikat, akkor az
egyik-másik hamarabb kezdi nyitni a pillangószelepet és így hamarabb
indítja a hozzá tartozó hengert.
Ez tipikusan egyenetlen kis fordulatú üzemet okoz, kicsit
remegősen, rángatva indítja a gyorsulást.
Én első körben ezt nézetném meg, egy pontos műszeres szinkron
csodákat tud tenni, gondolj bele, akár fordulaton is, amikor nem érzed
a remegést, de nem mindegy, hogy két henger 50%-os fojtószelep állással
megy, kettő meg 47%-on...
Sok sikert a művelethez, az RC36-os az egyik kedvenc motorom!
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.