Gyorsításnál bedadog
Szervusz!
Egy '93-as Suzuki RMX 250-em van. 30-as keverékkel használom (különolajzó kikötve a biztonság kedvéért), mert gyakran nem kímélem. Castrol félszintetikus olajat keverek bele jelenleg, alkalmanként szoktam fullszintetikussal is használni. Igazából szépen megy, "pengős" a hangja. Ha viszont alacsonyabb fordulaton megyek vele egy ideig (power szelep nyitási fordulata alatt), akkor amikor gyorsítanék kicsit dadog, és utána kezd el húzni. Ez normális mechanikus powerszelepnél? Ha rendszeresen magas fordulaton megyek vele, akkor egyébként rendesen nyit. (eddigi power-szelepes motorom egy Yamaha DT 125R volt elektronikus powerszeleppel, melynek működése azért finomabb, ezért nem tudom, hogy ez hiba-e a Suzukinál, vagy sem.)
Másik kérdésem, hogy jön a power szeleptől (?) egy túlfolyó. Ezen általában kicsöpög némi olaj, miután mentem vele. Ez a fölösleges olajat vezeti ki, hogy a vastag keverék miatt ne rakódjon le a powerszelepnél? Vagy egyéb gond okozza?
Egyébként a gyertyát nem köpi be, alapjáratot eléggé alacsonyra vettem, de onnan is szépen harap. 3000km-rel ezelőtt volt dugózva-perselyezve.
Válaszod előre is köszönöm
üdv Dani
Kedves Dani!
Sem az RM sem az RMX nem igényel 30-as keveréket, elég neki az
50-es jó minőségű szintetikus olajból. Nem teszünk neki jót, ha
sűrűbbre keverjük, mert az elégetlen olaj lerakódásokat okoz, a
gyűrűhoronyba kokszosodva megragaszthatja a gyűrűt, meghúzza a
hengerfalat… és a kipufogót is teleolajozza. Ez a pontosan karburált
versenymotor megelégszik az 1:50-es keverékkel és elegendő kenése lesz,
hidd el. Lényeg a jó minőségű, szintetikus olaj.
A dadogás is lehet a dús keveréktől, valamint a rosszul
beállított karburátortól is. Ott alul legfőképpen a levegőcsavar
határozza meg a karburációt, talán negyed fordulatot zárni kellene
rajta. Persze hallani kellene a hangját, az értő embernek sokat elmond.
A power szelep ház szellőzése azon a csövön keresztül történik,
itt távozik az ide jutó olaj és a résveszteség, az ide jutó
kipufogógázok is, pláne ha már kicsit öregebb masina, ez teljesen
természetes. A DT-vel nem hasonlítanám össze ezt a kis RMX-et, ez egy
másik műfaj. Nyilvánvalóan darabosabb, erősebb az RMX.
Olvasói észrevétel
Üdvözlöm!
Idézném egy mondatát a téma beli cikkből
"Sem az RM sem az RMX nem igényel 30-as keveréket, elég neki
az 50-es jó minőségű szintetikus olajból."
A szintetikus olajjal egyetértek a mennyiséggel nem. RM
gépkönyv szerint 1:33ra kell keverni a benzint Motul 800 Factory
line vagy azzal egyenértékű olajjal.. Ami nem gyenge, Motul 800 hoz
hasonló olajat sem lehet kapni minden sarki közértben.
Szerintem a probléma fő oka épp a rész szintetikus (Esetleg
erősen kormozó) olajban rejlik. Az én motorom is ugyan ezt csinálja
(honda cr250r), egyszer eladói tévedés miatt félszintetikus IGOL
olaj került bele, ráfogta a boltos, hogy az ami a kezembe van az a
teljesen szintetikus termék. Nem az volt de nagyon hamar érződött
is a motoron, hogy valami nem oké.
Szerintem súlyos hiba lenne ha a srác 1:50 be keverné,
újraperselyezett motorjának amúgy sem sok fölösleges üzemórája
lehet már asrác alatt, megérdemelné az 1:33as keveréket. Az meg
hogy fél napot pöföga városban alapjáraton és utána nem nyit ki a
power azonnal... hát istenem,ez szerintem egyáltalán nem hiba,
hanem tulajdonság. Ismerve a RM/RMX és DT 125 power mechanika
különbségeket ez teljesen egyértelmű. Az RMpowerje egyébként
megérne még egy misét is külön, mit kell tenni, hogy ne érhessne
hozzá menet közben a dugóhoz... Mert az az igazi probléma, nem az
hogy néha picit nehezebben nyit ki.
Szerintem :)
További jó cikkirást!
Egy lelkes olvasó:
Kiss György
"Gyöszi"
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.