no

Gyorsításnál bedadog

2007.09.06. 09:47

Szervusz!

Egy '93-as Suzuki RMX 250-em van. 30-as keverékkel használom (különolajzó kikötve a biztonság kedvéért), mert gyakran nem kímélem. Castrol félszintetikus olajat keverek bele jelenleg, alkalmanként szoktam fullszintetikussal is használni. Igazából szépen megy, "pengős" a hangja. Ha viszont alacsonyabb fordulaton megyek vele egy ideig (power szelep nyitási fordulata alatt), akkor amikor gyorsítanék kicsit dadog, és utána kezd el húzni. Ez normális mechanikus powerszelepnél? Ha rendszeresen magas fordulaton megyek vele, akkor egyébként rendesen nyit. (eddigi power-szelepes motorom egy Yamaha DT 125R volt elektronikus powerszeleppel, melynek működése azért finomabb, ezért nem tudom, hogy ez hiba-e a Suzukinál, vagy sem.)
Másik kérdésem, hogy jön a power szeleptől (?) egy túlfolyó. Ezen általában kicsöpög némi olaj, miután mentem vele. Ez a fölösleges olajat vezeti ki, hogy a vastag keverék miatt ne rakódjon le a powerszelepnél? Vagy egyéb gond okozza?
Egyébként a gyertyát nem köpi be, alapjáratot eléggé alacsonyra vettem, de onnan is szépen harap. 3000km-rel ezelőtt volt dugózva-perselyezve.

Válaszod előre is köszönöm
üdv Dani

Kedves Dani!

Sem az RM sem az RMX nem igényel 30-as keveréket, elég neki az 50-es jó minőségű szintetikus olajból. Nem teszünk neki jót, ha sűrűbbre keverjük, mert az elégetlen olaj lerakódásokat okoz, a gyűrűhoronyba kokszosodva megragaszthatja a gyűrűt, meghúzza a hengerfalat… és a kipufogót is teleolajozza. Ez a pontosan karburált versenymotor megelégszik az 1:50-es keverékkel és elegendő kenése lesz, hidd el. Lényeg a jó minőségű, szintetikus olaj.
A dadogás is lehet a dús keveréktől, valamint a rosszul beállított karburátortól is. Ott alul legfőképpen a levegőcsavar határozza meg a karburációt, talán negyed fordulatot zárni kellene rajta. Persze hallani kellene a hangját, az értő embernek sokat elmond.
A power szelep ház szellőzése azon a csövön keresztül történik, itt távozik az ide jutó olaj és a résveszteség, az ide jutó kipufogógázok is, pláne ha már kicsit öregebb masina, ez teljesen természetes. A DT-vel nem hasonlítanám össze ezt a kis RMX-et, ez egy másik műfaj. Nyilvánvalóan darabosabb, erősebb az RMX.

Olvasói észrevétel

Üdvözlöm!

Idézném egy mondatát a téma beli cikkből
"Sem az RM sem az RMX nem igényel 30-as keveréket, elég neki az 50-es jó minőségű szintetikus olajból."
A szintetikus olajjal egyetértek a mennyiséggel nem. RM gépkönyv szerint 1:33ra kell keverni a benzint Motul 800 Factory line vagy azzal egyenértékű olajjal.. Ami nem gyenge, Motul 800 hoz hasonló olajat sem lehet kapni minden sarki közértben.

Szerintem a probléma fő oka épp a rész szintetikus (Esetleg erősen kormozó) olajban rejlik. Az én motorom is ugyan ezt csinálja (honda cr250r), egyszer eladói tévedés miatt félszintetikus IGOL olaj került bele, ráfogta a boltos, hogy az ami a kezembe van az a teljesen szintetikus termék. Nem az volt de nagyon hamar érződött is a motoron, hogy valami nem oké.

Szerintem súlyos hiba lenne ha a srác 1:50 be keverné, újraperselyezett motorjának amúgy sem sok fölösleges üzemórája lehet már asrác alatt, megérdemelné az 1:33as keveréket. Az meg hogy fél napot pöföga városban alapjáraton és utána nem nyit ki a power azonnal... hát istenem,ez szerintem egyáltalán nem hiba, hanem tulajdonság. Ismerve a RM/RMX és DT 125 power mechanika különbségeket ez teljesen egyértelmű. Az RMpowerje egyébként megérne még egy misét is külön, mit kell tenni, hogy ne érhessne hozzá menet közben a dugóhoz... Mert az az igazi probléma, nem az hogy néha picit nehezebben nyit ki.

Szerintem :)

További jó cikkirást!
Egy lelkes olvasó:
Kiss György
"Gyöszi"

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.