no

Nem hiszem, hogy a Kamaz 100-zal megy előttem

2007.09.11. 10:02

Szia Doki!

A napokban vettem egy 2002-es Kawasaki ZX6-ost. Amikor hoztam haza, akkor vettem észre hogy a műszerfallal valami nem stimmel. Össze-vissza mutat, eleinte jól megy aztán kicsit rázkódik egy sebesség körül, majd ha csökken a sebesség a mutató marad ott, és utána általában sokkal többet mutat mint az aktuális sebesség. Aztán volt, hogy 280-at mutatott, pedig egyik barátom, akivel jöttünk azt mondta, max. 110-zel ha mentünk, persze másik esetben nekem is feltűnt, hogy Kamaz előttünk nem megy 100-zal. A fordulatszámmérő is néha meghülyül. A km órát tankoláskor nulláztuk másik motoron is, nekem haza érve 200-at mutatott, barátomnak meg csak 184-et, szóval a km számláló is csal. Amikor megálltunk pihenni, lekapcsolva a fordsz. mérő és a km/h mutató sem tért vissza nullába, amikor újra ráadtam a gyújtás a kulccsal akkor lement mindkettő nullába, felpörögött, majd vissza, ahogy azt tenniük kell. Barátom, aki próbálta a motort megvétel előtt azt mondja akkor nem volt ilyen. Szintén másnak volt ilyen azt mondta, hogy ő véletlenül garázsban valami mágneses dolgot rakott a műszerfalra, de mire észre vette, hogy nem kéne, kicsit bele zavart, és ugyan ezt csinálta neki, de egy idő után elmúlt.
Egy tankolás után vettem észre, hogy ezt csinálja, de hogy őszinte legyek, előtte nem nagyon néztem, mivel inkább a motorral való ismerkedés kötötte le a figyelmemet.
Kérdésem az lenne, hogy lehet-e valamiféle mágnesezéses dolog, ami az ismerősöm motorján is, ami egy tankolástól fura lenne, vagy más a gond. És egyáltalán ki az, aki ért hozzá, mert más dolog, hogy valakinek van bátorsága ebbe belenyúlni és az, hogy ért is hozzá, tekintve, hogy elég könnyű elrontani.

Üdv! Péter

Kedves Péter!

Az ilyen jellegű problémák általában érintkezési hibákra vagy jeladó hibákra vezethetők vissza. A ZX6-osnak is elektronikus műszerfala van, amikor ezek bármilyen rezonancia, rázkódás miatt nem érintkeznek jól, esetleg a testpontjuk a vázon, fejidom alatt nem biztos, akkor mindenféle zajokat szednek össze és nem megfelelő értékeket mutatnak. Ez nagyon gyakori az olyan műszereknél, ahol a mutatott értéket valamilyen, a sebességgel, fordulattal arányos frekvenciájú jelből konvertálják.
Magyarázat a napi kilométerszámláló eltérése is erre, és az is jellemző, hogy a rossz érintkezés miatt bejutó zavaró jel miatt többet mutat a műszer. A következő lépés, amikor valamilyen jelet vagy tápot vagy testet nem kap, ekkor természetesen nullát mutat.
Szerintem nincs köze mágnesességhez és egy ügyes elektromos szerelő hamar leellenőrzi, meghúzza, megvizsgálja a kontaktokat.
A műszeregység szétszedését csak ezután tervezd be, vannak erre specializálódott szervizek, nekik ez rutinfeladat. Neten találsz ilyet, Google a barátod!

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.