Csak én hallom, a szervizben senki

2007.09.12. 07:09

Tisztelt Motordoki!

Nemrég vásároltam egy Kawasaki Versys-t, most van benne 1000 km. A motor kb. a 250 km után elkezdett csörögni, illetve inkább ciripelni, vagy valami ilyesmi. Igazából nem vagyok benne biztos, hogy amit hallok az normális motorhang, vagy sem, mert ez az első nagyobb motorom (elõtte Honda Varadero 125-n motorozam), de mindenestre tisztán hallottam, amikor elkezdődött és azóta egyfolytában hallom. A szerviz szerint normális a dolog, szerintem azonban nem.
A hang meg van hidegen, meg melegen is. Olyan, mintha túl nagyok lennének a szelephézagok (ciripelés jellegû hang), vagy a vezérmûlánc feszítés kilazult volna. Igazából tanácstalan vagyok az ügyben.
Aggódjak, vagy várjak még pár ezer kilométert, hátha elcsendesik?

Köszönöm a tanácsot.
Ottó

Kedves Ottó!

Ha jól értelmezem soraidat, akkor a motor még garanciális. Sok levélben találkozom hasonló kérdéssel, amire mindig csak azt tudom mondani, hogy a garanciális motor esetében a szerviznek egyáltalán nem érdeke bármilyen hibát letagadni, mert az esetleges költségek tekintetében a költségvállaló az importőr, illetve a gyártó, tehát nem a szerviz. Bizonyos esetekben még keres is a munkán, tehát abszolút nem érdeke azt mondani, hogy jó, amikor a motor rossz, vagy kopog. Bízzunk a szervizben és higgyük el, hogy a motor jó, ha azt mondják. Egyébként is, a halk, pontosan meg nem határozható, néha csak a tulaj által érzékelt (vagy vélt!) zajok eredete megbontás után sem deríthető ki, a megbontás így teljesen felesleges.
Ebben az esetben a szervizzel fel kell vetetni egy munkalapot, amelyben a tulajdonos beleíratja, hogy valamilyen zajt hall a motorból, a szerviz pedig bejegyzi, hogy nem megállapítható honnan jön, azonban ha később erősödik – akár a garanciaidőn kívül is! – ezzel a munkalappal jogosan reklamálhatunk, hogy jeleztük korábban. Így a javítás garanciális kereteken belül elvégezhető a legtöbb gyártó esetében.
Aggódni nem kell, kicsit legyél figyelmesebb, ügyelj jobban a zajra, ha tényleg erősödik akkor jelezd a szerviznek; ez a legtöbb és legjobb, amit tehetsz.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.