Már megint a szervizben rontották el...
Szervusz Motordoki!
Egy DRZ400S boldog tulajdonosa vagyok, az utóbbi időben sajnos kellemetlen tüneteket produkál a motorom.
A 12 000-es szervizen az általános rutinon kívül megbontották, mindent pöpecnek találtak benne, kicserélték a gyújtó gyertyát, és a karburátor fő tűjét (mert az meg volt repedve).
Ezzel minden rendben is lett volna, de még az alapjárat beállító tekerőgombot is elbabrálták. Azóta nem sikerült többé stabil alapjáratra bírni (4000km-t futott). Egy ideig egyfolytában lefulladozott alapjáraton főleg amikor üresből sebességbe kapcsoltam (és a váltó is csattogott) de rájöttem, hogy a kuplung bowden megnyúlt, és nem emelt ki teljes behúzásnál sem. Utánahúztam, de ez még mindig nem oldotta meg a problémámat.
Egy pont fölött egy-egy gázfröccsre 2-3 mp-ig is pörög még gázelvétel után alatta meg lefullad, még 15-20 perc járatás után is.
Kérlek adj tanácsot, mi okozhatja az alapjárati instabilitást!
Peti
Kedves Péter!
Kicsit értetlenül állok a probléma előtt, mert a szerviz előtt jó
volt a motor, utána meg nem, akkor miért tőlem várod a megoldást, miért
nem mész vissza a szervizbe és mondod el nekik és kéred a jogos
kijavítását a hibának, természetesen vagy méltányosságban (mert ők
csinálták) vagy garanciában, lényeg, hogy számodra ingyenesen?
Egyébként ha az elmondásod alapján kellene diagnosztizálnom a
hibát, azt mondanám, hogy valahol fals levegőt szív, vagy a
karbi-összekötő gumicsonknál, vagy a karbitesten valahol, esetleg
valamit rosszul állítottak vissza. Ez előfordulhat mert aki szerel,
dolgozik, az néha hibázik, ezt csak az nem tudja, aki egész nap hanyatt
fekszik.
Én azt gondolom, hogy eyg teljes átvizsgálás nem ártana. Vidd
vissza a szervizbe!
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.