Már megint a szervizben rontották el...

2007.09.13. 08:41

Szervusz Motordoki!

Egy DRZ400S boldog tulajdonosa vagyok, az utóbbi időben sajnos kellemetlen tüneteket produkál a motorom.
A 12 000-es szervizen az általános rutinon kívül megbontották, mindent pöpecnek találtak benne, kicserélték a gyújtó gyertyát, és a karburátor fő tűjét (mert az meg volt repedve).
Ezzel minden rendben is lett volna, de még az alapjárat beállító tekerőgombot is elbabrálták. Azóta nem sikerült többé stabil alapjáratra bírni (4000km-t futott). Egy ideig egyfolytában lefulladozott alapjáraton főleg amikor üresből sebességbe kapcsoltam (és a váltó is csattogott) de rájöttem, hogy a kuplung bowden megnyúlt, és nem emelt ki teljes behúzásnál sem. Utánahúztam, de ez még mindig nem oldotta meg a problémámat.
Egy pont fölött egy-egy gázfröccsre 2-3 mp-ig is pörög még gázelvétel után alatta meg lefullad, még 15-20 perc járatás után is.

Kérlek adj tanácsot, mi okozhatja az alapjárati instabilitást!
Peti

Kedves Péter!

Kicsit értetlenül állok a probléma előtt, mert a szerviz előtt jó volt a motor, utána meg nem, akkor miért tőlem várod a megoldást, miért nem mész vissza a szervizbe és mondod el nekik és kéred a jogos kijavítását a hibának, természetesen vagy méltányosságban (mert ők csinálták) vagy garanciában, lényeg, hogy számodra ingyenesen?
Egyébként ha az elmondásod alapján kellene diagnosztizálnom a hibát, azt mondanám, hogy valahol fals levegőt szív, vagy a karbi-összekötő gumicsonknál, vagy a karbitesten valahol, esetleg valamit rosszul állítottak vissza. Ez előfordulhat mert aki szerel, dolgozik, az néha hibázik, ezt csak az nem tudja, aki egész nap hanyatt fekszik.
Én azt gondolom, hogy eyg teljes átvizsgálás nem ártana. Vidd vissza a szervizbe!

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.