Zsír új motor zsírzása
T. Motordoktor!
Két hete vettem meg életem első motorját ami egy Suzuki GSR 600. Mivel előtte nem volt motorom, tehát nem is tudom, hogyan kell egy motort karbantartani. Autóm ugyan van, de ugye a kettő nem ugyanaz. Már megvolt az 1000 km-es szerviz, de az olajcserén kívül semmi mást nem csináltak a motoron. Ami engem legjobban érdekel, és sokan mondták, hogy nagyon fontos az a lánc karbantartása. Azt tudom, hogy 500-1000 km után kell spay-el fújni, de többet nem.
Fogalmam sincs, hogy milyen láncspray-t kell vennem, mennyit és hogyan kell fújni rá, várni kell utána vele, vagy azonnal lehet használni a motort?
Ha tudnál néhány tanácsot adni, azzal nagyon sokat segítenél!!
Előre is köszönöm!!!
István
Kedves István!
O-gyűrűre is megfelelő, utcai láncsprayt kell választani.
Megérkezés után azonnal, a még üzemmeleg láncra kell fújni, vékonyan a
láncgörgők belső felére (tehát nem kívülről a láncra, hanem a hátsó
lánckerék előtt a lánc alsó sorára, mielőtt ráfut a lánckerékre), majd
egy fordulat után mindkét oldalon az O-gyűrűkre kell fújni. Ez nagyon
fontos, mert az első kenés csak a görgők és a lánckerék érintkezési
pontját keni, az O-gyűrűkre fújt spray viszont rugalmassá és jól záróvá
teszi az O gyűrűt, ami feltétele a lánc csapokhoz bejutó kosz és víz
kizárásának. Ez biztosítja a hosszú élettartamot.
Akkor kell ismét befújni a láncot, ha a görgők fényes palástja
megint kifényesedik, látszik, nem pedig a spray fedi be olajosan,
fátyolosan. Ez jó spray és száraz idő esetén akár 500-800 km is lehet,
de sajnos néha alig 100…
Befújás után legalább 10-15 percet várni kell, hogy a spray
illékony hordozóanyagai elpárologjanak és a kenőanyag megfelelően
bekússzon a kenési helyekre, majd ott megtapadjon.
Ha visszaolvasol, volt már erről szó a rovatban.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.