Zsír új motor zsírzása

2007.09.21. 08:43

T. Motordoktor!

Két hete vettem meg életem első motorját ami egy Suzuki GSR 600. Mivel előtte nem volt motorom, tehát nem is tudom, hogyan kell egy motort karbantartani. Autóm ugyan van, de ugye a kettő nem ugyanaz. Már megvolt az 1000 km-es szerviz, de az olajcserén kívül semmi mást nem csináltak a motoron. Ami engem legjobban érdekel, és sokan mondták, hogy nagyon fontos az a lánc karbantartása. Azt tudom, hogy 500-1000 km után kell spay-el fújni, de többet nem.
Fogalmam sincs, hogy milyen láncspray-t kell vennem, mennyit és hogyan kell fújni rá, várni kell utána vele, vagy azonnal lehet használni a motort?
Ha tudnál néhány tanácsot adni, azzal nagyon sokat segítenél!!

Előre is köszönöm!!!
István

Kedves István!

O-gyűrűre is megfelelő, utcai láncsprayt kell választani. Megérkezés után azonnal, a még üzemmeleg láncra kell fújni, vékonyan a láncgörgők belső felére (tehát nem kívülről a láncra, hanem a hátsó lánckerék előtt a lánc alsó sorára, mielőtt ráfut a lánckerékre), majd egy fordulat után mindkét oldalon az O-gyűrűkre kell fújni. Ez nagyon fontos, mert az első kenés csak a görgők és a lánckerék érintkezési pontját keni, az O-gyűrűkre fújt spray viszont rugalmassá és jól záróvá teszi az O gyűrűt, ami feltétele a lánc csapokhoz bejutó kosz és víz kizárásának. Ez biztosítja a hosszú élettartamot.

Akkor kell ismét befújni a láncot, ha a görgők fényes palástja megint kifényesedik, látszik, nem pedig a spray fedi be olajosan, fátyolosan. Ez jó spray és száraz idő esetén akár 500-800 km is lehet, de sajnos néha alig 100…
Befújás után legalább 10-15 percet várni kell, hogy a spray illékony hordozóanyagai elpárologjanak és a kenőanyag megfelelően bekússzon a kenési helyekre, majd ott megtapadjon.

Ha visszaolvasol, volt már erről szó a rovatban.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.