Járjak tovább keverékkel?

2003.07.10. 08:35
Most kezdtem robogózni nemrég. Vettem egy használt Yamaha Jog-ot, 91-93 körüli évjárat. Ami számomra kérdéses: az előző tulaj szerint a gyári olajozás ki van kötve (meg is néztem, tényleg így van), egyszerűen az olajszivattyú le van kötve.

 
   
   

Keveréket tankolok bele. A srác szerelője nem ajánlotta a visszakötést, mondván gondok voltak vele (olajszivattyúval), és így egyszerűbb is (de mi azt én sem tudom). Én viszont szeretném visszaköttetni, hiszen nem véletlenül van az ott.

Van értelme? Károsodhat a motor így? És ha visszakötik, milyen bajok származhatnak belőle? Vagy járjak tovább keverékkel és semmi gond?

Az általad is tapasztalt átalakítás nem egyedi, sőt inkább gyakorinak mondható az idősebb kétütemű keverék-olajozású motoroknál. Természetesen a külön olajozás nyújt némi könnyebbséget a tankolások alkalmával, mivel nem minden benzinkúton kapható keverék, de ezen kívül semmilyen hátrány nem származik a keverék-olajozásból, illetve egyetlen hátránya az lehet, hogy ez esetben nem választhatod meg az általad preferált olajat, hanem ki vagy szolgáltatva az olajtársaságok választásának.

De természetesen előnye is van a direkt keverék-olajozásnak, mégpedig az, hogy nem lehetnek a motornak kenési problémái, nem fogyhat el váratlanul az olaj a tartályból, valamint egy hibaforrással kevesebbel rendelkezik a motorod. Én azt javasolom, használd továbbra is direkt keverékkel a motort!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.