Yamaha XZ550 típushiba
Ha megnyomom a gombot sokszor kerregő hangot ad, és magában pörög az indítómotor. Néha egész sokszor kell próbálkoznom, hogy be tudjam indítani. Az Interneten megtudtam, hogy ez egy típus hiba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nemrég vettem egy motort: '83 Yamaha XZ550.
Általában minden stimmel rajta, csak az indítózással van baj. Ha
megnyomom a gombot sokszor kerregő hangot ad, és magában pörög az
indítómotor. Néha egész sokszor kell próbálkoznom, hogy be tudjam
indítani. Az Interneten megtudtam, hogy ez egy típus hiba: elkopnak
illetve kiverődnek az indító szabadonfutójának a görgői.
A kérdésem az lenne: Kb. mekkora munka ezt orvosolni? Vajon
kell-e majd valami spéci szerszám?
Az infód pontos. Valóban típushibával állunk szembe . Régebben magam is találkoztam ilyen hibával, de bevallom nem emlékszem, hogy bármiféle speciális célszerszámot használtam volna a cseréhez. A munka méretét tekintve nem tartozik a nagy munkák közé, de ez természetesen függ az emberi képességektől, a rutintól ( a harmadik csere már rutin munka lesz ) és szükséges egy alap-szerszámozottság.
Nem tudom, hogy új vagy bontott alkatrészre akarod cserélni a mostanit, de amennyiben a bontott alkatrész mellett döntesz, nagyon jól vizsgáld meg az állapotát ! Mivel ez köztudottan típushiba, ezért feltételezhetően egy gyorsabban elhasználódó, gyengébb alkatrészt tisztelhetünk a szabadonfutó személyében. Annak nem sok értelme lenne, ha havonta cserélnéd a szabadonfutókat.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka,
típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne
küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.