Fékfolyadék illesztés a fékcsőhöz

2008.02.02. 10:03

Helló Doki!

Van egy 2006-os Suzuki SV1000S típusú motorom amire készülök felszerelni egy Lucas fém fékcsövet. Azt szeretném tudni,hogy mire kell figyelnem a fékfolyadék kiválasztásakor(azon kívül,hogy a gépkönyv által megadott DOT4 típusú megy bele)? Van-e a különbség a különböző márkájú fékfolyadékok között?(repsol, valvoline, motul stb.). Én úgy tapasztaltam, hogy árban előfordul 1-2ezer forintos különbség.

Köszönöm a válaszodat!
Üdv:Balu

Kedves Balu!

A legfontosabb, hogy ha DOT4-es fékfolyadékot javasol a gyár, akkor nem szabad beletenni szilikonbázisú DOT5-öst, csak DOT5.1-est, ami glikolbázisú. Ha ezt nem tartjuk be, a gumikarmantyúk és tömítések látják a kárát.
Egyébként a fékfolyadék minőségét leginkább a száraz forráspontja határozza meg, ez egyes kategóriákhoz (DOT3, DOT4) szabványban rögzített. Kategórián belül is lehetnek minőségi eltérések, egyes fékfolyadékok forráspontja több 10 fokkal magasabb (260-280-300 °C) lehet, de a hétköznapi használatban ezt nem vesszük észre, csak versenykörülmények, túlmelegedés esetén.
Nagyon fontos, hogy legkésőbb kétévente cseréljük le a fékfolyadékot, mert a fékfolyadék higroszkópikus anyag, a levegő nedvességtartamát is beszívja, forráspontja csökken, akár a felére is. Ekkor a fék nyúlós, levegős érzésűvé válik nagyobb fékezésekkor.
Ha igazán jót akarsz, akkor egy 5.1-es jelzésűt válassz, és ne felejtsd el kétévente lecserélni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.