Nem indul hidegben

2008.03.05. 01:32

Tisztelt Motordoktor!

Azzal a kérdéssel fordulok, önhöz, hogy a Suzuki GSF 400 VC Banditom nyáron jól indult, majd leraktam és ősszel indítgattam egyre kevesebb sikerrel, de most már egyáltalán nem akar beindulni. Ez Japán belpiacos. Sokan sokfélét mondanak. Ez gyertya és karburátor hiba lenne, vagy kompresszió csökkenése? A diesel gépeknek tudom, hogy ha nincs kompressziója akkor télen nem indul, de a benzinesnél, ez nem lehet szerintem a hiba mert itt a gyertya adja a szikrát és nem a sűrítésből adódó felhevülő keverék robban be mint a dieselnél. Mert egyes szervizek ezt sugallják, hogy adjam be hozzájuk, és felfúrják. Kérlek, adj tanácsot. Segítségedet előre is köszönöm.

Motoros üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

A japán belpiacos motorok szegényes karburálásáról és a hidegebb időben előforduló karburátorjegesedésről már sokat írtunk, ezzel a problémával sokan szembesülnek a hideg idő beálltával, valamint a téli leállás utáni újraindításkor. Ilyenkor a probléma még összetettebb, mert a karburátor tolattyúi is nehezen mozognak, a membránok kiszáradnak stb. Összességében olyan kedvezőtlen indítási körülmények lesznek, hogy a motor vagy nem indul, vagy ha be is röffen, teljesítménye alacsony, fulladozik stb.
A kopás okozta kompressziócsökkenés is hatással van a nehezen indulásra, mivel az egyébként is nehezen induló, alulkarburált motor még nehezebben indul, ha kopott, még több dúsítást igényel, ám azt hiszem a te problémád nem ez.
Én először a karburátort tisztítanám meg és az alapjárati fúvókát megnövelném egy lépcsővel. Ha így indul, akkor megnézném 500 km után a gyertyaképet, ha világos, tovább dúsítanám vagy a tű átpozícionálásával, vagy egyel nagyobb főfúvókával.
Ez még kopott motor esetében is könnyebb indíthatóságot eredményez, azonban ha a rosszul indulás oka valóban a kopás, akkor ezek csak átmeneti megoldást adnak, a felújítás már nem kerülhető el.
Az olajfogyasztás általában (nem mindig) jó indikátora a motor mechanikus állapotának.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.