KTM-et vennék, de milyet?

2008.03.12. 18:06

Hello,Doki!

Döntöttem hogy végre crossozni fogok!! De sajnos nem tudok eldönteni hogy melyiket vegyek meg ,hiába néztem utána de mégse tudok rólunk! Találtam egy bizonyos KTM márkájú motort ami tele van teljesítménye meg mindenki jókat mondnak róla! Elõtte gondolkoztam ...
Félig enduró és félig cross motor kellene és ehhez KTM EXC-ek megfelelõek! Természetesen ismerek crosspályákat meg sok helyet is! Nos megnéztem két KTM-et egyik KTM 125 EXC másik pedig KTM 200 EXC ezek közül nem tudom eldönteni hogy melyiket vegyem meg... tudom, hogy nagy az árkülönbség meg a teljesítménye... de szeretem a két üteműeket!
Vásárlás elõtt meg szeretném kérdezni tõled!

Hogy KTM megbízható? Strapabíró?
Vásárláskor(természetesen használtan veszek!) pontosan mit kellene figyelni? Egyik barátom azt mondta hogy KTM EXC motorok "örök motor" azt jelenti, hogy alkatrészeik nem adja magát még elbírja egy évet is! Tehát ez igaz?
Dugót mikor kell cserélni? Váltó olajat mikor kell cserélni? Gondolom, hogy EXC-ek nem üzemórásak (csak SX-ek!) vannak olyan alkatrészeik amik kellene mindig kicserélni? Nem szeretném, hogy baja legyen motornak mert idegbe fogok borulni...

Persze hogy nem fogok kaszadõrõzni mert balesetveszélyes! Csak óvatosan húzni fogom a gázt meg gyorsulni crosspályán satöbbi! Mi a véleményed két KTM motorokról? Elnézést kérek, ha hülyeségnek tartasz a kérdések, de sajnos nem értek hozzá!
Bevallom, hogy első motorom Simsonom volt még most is azzal megyek! Nem tudsz Eger környékén egy KTM szervízt? Lehet hogy Miskolcon van,de nem tudom hátha te meg tudod mondani!! Nos ,segítesz eldönteni motorválasztásban?

Viktor

Kedves Viktor!

Írásodból azt érzem, hogy még nincs igazán tapasztalatod a terepmotorozás terén. A KTM modellek elsősorban a profi felhasználóknak készülnek, olyan fékkel, olyan futóművel, amelyek versenykörülmények között is jól szerepelnek, ennek megfelelően az áruk is magasabb, mint a hobbistáknak készült terepmotorok. Az EXC-k versenyenduró modellek, az SX modellek pedig krosszmodellek, ezek egyaránt üzemórásak, de tisztában vagyok vele, hogy a komoly versenyzők kivételével senki nem javítja üzemóra alapján, hanem csak ha baj van. Ez magában hordozza annak a veszélyét, hogy pont olyan motort fogsz ki, amelynek már esedékes a szervize és várhatóan ezt jelezni is fogja…
Én azt javasolom hogy vásárlásnál vigyél el egy olyan haverodat, aki érti ezeket a motorokat, tudja hogyan kell szervizelni és hallott már ilyen motort járni, érzi a rezonanciáját stb. Tapasztalt emberek sok dolgot leszűrnek abból hogyan ejti a fordulatot, mikor milyen szinten rezonál.
EXC motorokból sokféle van, van amelyiknek 20 üzemóránként kell dugattyút cserélni, általános szervizkérdésre nem tudok konkrét választ adni, típusa válogatja mikor milyen karbantartási munkát kell elvégezni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.