Kecetel a Kawa
T.Motordoktor!
Vásároltam egy 92-es Kawasaki KLE500-ast, aminek a hengerfejben (körül?) éles kecetelés hallható. A motor teljesítményén semmi nem vevődik észre, de zavar. Mi lehet a gond, szükseges javítani elkerülve a komolyabb meghibásodást?
Köszi
Kedves Tulajdonos!
Minden felelősen gondolkozó ember az ilyen „éles kecetelés”
hangleíró hibamegállapítás hallatán azt fogja javasolni, hogy ne
használja a motort és mielőbb vigye be egy szervizbe, ahol
meghallgatják, illetve egyéb diagnosztikai vizsgálatoknak vetik alá.
Ugyanis a zaj lehet akár egy majdnem teljesen ártalmatlan
megnövekedett szelephézag, ami beállítás után tökéletes és csendes
lesz, de lehet, hogy éppen egy szelepfészek lazult ki, ami 10 km
múlva szakad bele az égéstérbe, letépve a szeleptányért és ütve
10 Ft-osnyi lyukat a dugattyúba. Esetleg a láncfeszítő nem feszít,
majd egy hirtelen gázadásra olyat odacsap a láncvezetőnek, hogy az
darabokra hullik, beékelődik a vezérmű lánckerék alá kettétépve a
láncot…
Nem akarom a helyzetet dramatizálni, de mindenkinek mondom, hogy
az ilyen jellegű hangok megjelenésénél és vélelemezésénél is el kell
menni egy tisztességes szervizbe, ahol munkalapot is nyitnak,
meghallgatják és ha azt is mondják, hogy ez semmi, semmi baja nincs,
akkor is kérjünk egy munkalap másolatot, írassuk rá, hogy a zaj nem
hiba, hanem működési sajátosság, mert ha mégis elköszön az a
szeleptányér, legyen valami a kezünkben. Ennek hiányában mindenki csak
sajnálkozni fog…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.