Belilult a kipufogóm
Kedves Doki!
Sajnos vagy nem, ez majd kiderül a válaszodból, leelőlegeztem egy 2000. évjáratú 535 Viragot. 12800 km óra állással. Öröm volt vezetni, kényelmesen tudtam váltani, fogott a fék. Szóval, annyira elbűvölt a motor, hogy nem nagyon vettem észre, csak a végén, hogy a kipufogó ív, ami a hengerből kijön lilás színben játszik. Legalább 30cm hosszan (lásd a képet). És még valahol a lábtartó magasságában is láttam egy kisebb lilás foltot. Egyesek azt mondják gond, mások, azt hogy nem vészes. Mi az igazság? Lehet, hogy annyira meghajtották a motort, hogy szétégett a kipufogó? Készüljek fel egy nagyobb kiadásra, Pl: motor blokk felújításra, vagy ez csak esztétikai hiba és egy cserével megoldható. Esetleg újra krómoztatni vagy festetni valamilyen hőállófestékkel? Szeretném megismerni a véleményed!
Ezen kívül, minden tanácsot szívesen fogadok!
Várom válaszod
Misi
Kedves Misi!
Mivel a kis Viragónak nem dupla csöves a kipufogókönyöke, így
telejsen természetes, hogy egy-egy hosszabb túra alatt meglilul, nem
lehet ellene tenni semmit.
Ha ez a lilás elszíneződés nem tetszik, akkor az egyetlen
megoldás a csere, de az új sem lesz sokáig krómos, mert a nem dupla
falú, külső esztétikai burkolat nélküli csövek mind meglilulnak a
használattól majdnem függetlenül.
A krómfestékek, de még a hőálló jó minőségű festékek sem bírják a
könyökcsövön sokáig, pláne ha néha még vizet is kap, szinte lehetetlen
tartósan lefesteni.
Sajnos az itthoni krómozással sincs jó tapasztalatom, mert amely
műhelyekben eddig én krómoztattam az meg sem közelítette a gyári króm
minőségét, noha tisztában vagyok vele, hogy egy új csövet krómozni más,
mint egy eleve koszos, sérült csövet felületkezelni, alapozni,
krómozni.
Nekem egyébként tetszik a lilás szinezet, pláne egy titán
kipufogórendszeren…de az meg nem ilyen gépekre való…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.