Belilult a kipufogóm

2008.07.17. 00:17

Kedves Doki!

Sajnos vagy nem, ez majd kiderül a válaszodból, leelőlegeztem egy 2000. évjáratú 535 Viragot. 12800 km óra állással. Öröm volt vezetni, kényelmesen tudtam váltani, fogott a fék. Szóval, annyira elbűvölt a motor, hogy nem nagyon vettem észre, csak a végén, hogy a kipufogó ív, ami a hengerből kijön lilás színben játszik. Legalább 30cm hosszan (lásd a képet). És még valahol a lábtartó magasságában is láttam egy kisebb lilás foltot. Egyesek azt mondják gond, mások, azt hogy nem vészes. Mi az igazság? Lehet, hogy annyira meghajtották a motort, hogy szétégett a kipufogó? Készüljek fel egy nagyobb kiadásra, Pl: motor blokk felújításra, vagy ez csak esztétikai hiba és egy cserével megoldható. Esetleg újra krómoztatni vagy festetni valamilyen hőállófestékkel? Szeretném megismerni a véleményed!

Ezen kívül, minden tanácsot szívesen fogadok!
Várom válaszod
Misi

Kedves Misi!

Mivel a kis Viragónak nem dupla csöves a kipufogókönyöke, így telejsen természetes, hogy egy-egy hosszabb túra alatt meglilul, nem lehet ellene tenni semmit.
Ha ez a lilás elszíneződés nem tetszik, akkor az egyetlen megoldás a csere, de az új sem lesz sokáig krómos, mert a nem dupla falú, külső esztétikai burkolat nélküli csövek mind meglilulnak a használattól majdnem függetlenül.
A krómfestékek, de még a hőálló jó minőségű festékek sem bírják a könyökcsövön sokáig, pláne ha néha még vizet is kap, szinte lehetetlen tartósan lefesteni.
Sajnos az itthoni krómozással sincs jó tapasztalatom, mert amely műhelyekben eddig én krómoztattam az meg sem közelítette a gyári króm minőségét, noha tisztában vagyok vele, hogy egy új csövet krómozni más, mint egy eleve koszos, sérült csövet felületkezelni, alapozni, krómozni.
Nekem egyébként tetszik a lilás szinezet, pláne egy titán kipufogórendszeren…de az meg nem ilyen gépekre való…

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.