Évjárat-váltó Hayabusa
Tisztelt Motordoktor!
Egy hónapja vásároltam egy Suzuki Hayabusát a forgalmiban az van, hogy gyártási év 2000, és akkor is lett üzembehelyezve, a vázon a hátsókeréknél pedig 1999.08.hó. A motor teljesen rendben, szinte alig használt 11.000km-t futott, szinte nem is használták, olyan jó állapotú.
De a minap olvasgattam az interneten és egy mondat felkeltette az érdeklődésemet. Azt írták, ha 1999-es Hayabusát vásárol az ember, akkor győződjön meg arról, hogy visszahívták-e vezérműlánc feszítő cserére. Kérdésem a következő. Most nekem 1999-es, vagy 2000-es motorom van? Szervízkönyvből nem tudom megállapítani, mert akitől vettem az sem kérte el akitől Ő vette.
Már sikerült felvenni a kapcsolatot a tulajjal, aki azt mondta meg van valahol, ha megtalálja elpostázza a szervízkönyvet.
Valahogy másképp meg lehet ezt a vezérműlánc dolgot tudni, vagy egyáltalán igaz ez a hír? És még volna egy másik kérdés. A motoron most LFS 706 TOKICO olajszűrő van. Olajat szeretnék cserélni, de ilyen típust nem találok. Mivel típusú olajszűrővel helyettesíthető?
Üdv
Tisztelt levélíró!
A legegyszerűbb az, ha a motor vázszámával elmegy egy hivatalos
Suzuki márkakereskedésbe vagy szervizbe és ott a gyári rendszerből meg
tudják mondani, hogy az adott motorra van-e valamilyen nyitott
szervizinfó, esetleg visszahívás alá esik-e. Akár a láncfeszítő, akár a
hirhedt segédváz probléma miatt is érdemes leelenőrizni, ha van rá el
nem végzett visszahívás, akkor azt kötelességük térítésmentesen
elvégezni. A gyári olajszűrőt helyettesítő utángyártott olajszűrőről
pedig a motoros boltokban és szűrőket értékesítő üzletekben lévő
megfelelőségi táblázat ad fenvilágosítást, nekem nincs ilyen
„cross-reference” táblázatom.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.