Évjárat-váltó Hayabusa

2008.07.27. 23:01

Tisztelt Motordoktor!

Egy hónapja vásároltam egy Suzuki Hayabusát a forgalmiban az van, hogy gyártási év 2000, és akkor is lett üzembehelyezve, a vázon a hátsókeréknél pedig 1999.08.hó. A motor teljesen rendben, szinte alig használt 11.000km-t futott, szinte nem is használták, olyan jó állapotú.
De a minap olvasgattam az interneten és egy mondat felkeltette az érdeklődésemet. Azt írták, ha 1999-es Hayabusát vásárol az ember, akkor győződjön meg arról, hogy visszahívták-e vezérműlánc feszítő cserére. Kérdésem a következő. Most nekem 1999-es, vagy 2000-es motorom van? Szervízkönyvből nem tudom megállapítani, mert akitől vettem az sem kérte el akitől Ő vette.
Már sikerült felvenni a kapcsolatot a tulajjal, aki azt mondta meg van valahol, ha megtalálja elpostázza a szervízkönyvet.
Valahogy másképp meg lehet ezt a vezérműlánc dolgot tudni, vagy egyáltalán igaz ez a hír? És még volna egy másik kérdés. A motoron most LFS 706 TOKICO olajszűrő van. Olajat szeretnék cserélni, de ilyen típust nem találok. Mivel típusú olajszűrővel helyettesíthető?

Üdv

Tisztelt levélíró!

A legegyszerűbb az, ha a motor vázszámával elmegy egy hivatalos Suzuki márkakereskedésbe vagy szervizbe és ott a gyári rendszerből meg tudják mondani, hogy az adott motorra van-e valamilyen nyitott szervizinfó, esetleg visszahívás alá esik-e. Akár a láncfeszítő, akár a hirhedt segédváz probléma miatt is érdemes leelenőrizni, ha van rá el nem végzett visszahívás, akkor azt kötelességük térítésmentesen elvégezni. A gyári olajszűrőt helyettesítő utángyártott olajszűrőről pedig a motoros boltokban és szűrőket értékesítő üzletekben lévő megfelelőségi táblázat ad fenvilágosítást, nekem nincs ilyen „cross-reference” táblázatom.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.