Felemás kompresszió
A problémám a következő. Van egy 87-es Kawasaki GPZ 500-as motorom. Az utóbbi időben indulásnál és menet közben, elkezdett durrogni és le is áll. Ha menet közben durrog és leveszem a gyújtást majd visszakapcsolom akkor megint jól viselkedik egy darabig. Elvittem egy szerelőhöz és ő beállította a szelepeket, kipucolta a karbit és szinkronba hozta.Nem sokat változott a gép. Azt mondta, hogy a kompresszió gyenge mert 1-es henger 2. a 2-es henger 7-es ez elég gyenge. Nem tudom hogy ez okozhatja e a durrogást és leállást. Kérem, ha tud valami megoldást azt nagyon megköszönném.
Köszönettel
Krisztián
Kedves Krisztián!
Ha valóban így alakulnak a kompressziók a hengerekben, hogy 2/7
bar, akkor tulajdonképpen az egyik gyengécske henger „cipeli” a másik,
szinte nem működő hengert. Ráadásul a kisebb kompressziójú henger
vákumhatása is kisebb, tehát ha a szerelő ezt valóban szinkronba hozta,
akkor a két karburátor fojtószelep alapállása is nagyon eltér,
követketkezésképpen az egyik karburátor messze nem működik ideálisan
alapjárat közelében (sem), ez sajnos sok dolgot okozhat, alapjárati
egyenetlenséget, rossz indulást és természetesen kisebb teljesítményt
akár részterhelésen, akár teljes terhelésen, csutkagáznál.
Szerintem a megoldás csak az lehet, ha kiderítjük, hogy a
rosszabbik hengerben miért ilyen kicsit a kompresszió végnyomás, vajon
a henger kopott? Vagy a szelepek tömítetlenek? Esetleg gyűrűkopása van?
Ezekről lehet valami sejtésünk megbontás nélkül is, de az igazi
diagnózist csak megbontás után mérőeszközökkel a kezünkben állíthatjuk
fel…
Ezen diagnózis után tudjuk a kielégítő, elégséges (gyűrűzés?) és
az esetleg szükséges profi megoldást (teljes felújítás) pontosan
meghatározni.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.