Felemás kompresszió

2008.09.05. 10:40
A problémám a következő. Van egy 87-es Kawasaki GPZ 500-as motorom. Az utóbbi időben indulásnál és menet közben, elkezdett durrogni és le is áll. Ha menet közben durrog és leveszem a gyújtást majd visszakapcsolom akkor megint jól viselkedik egy darabig. Elvittem egy szerelőhöz és ő beállította a szelepeket, kipucolta a karbit és szinkronba hozta.Nem sokat változott a gép. Azt mondta, hogy a kompresszió gyenge mert 1-es henger 2. a 2-es henger 7-es ez elég gyenge. Nem tudom hogy ez okozhatja e a durrogást és leállást. Kérem, ha tud valami megoldást azt nagyon megköszönném.

Köszönettel
Krisztián

Kedves Krisztián!

Ha valóban így alakulnak a kompressziók a hengerekben, hogy 2/7 bar, akkor tulajdonképpen az egyik gyengécske henger „cipeli” a másik, szinte nem működő hengert. Ráadásul a kisebb kompressziójú henger vákumhatása is kisebb, tehát ha a szerelő ezt valóban szinkronba hozta, akkor a két karburátor fojtószelep alapállása is nagyon eltér, követketkezésképpen az egyik karburátor messze nem működik ideálisan alapjárat közelében (sem), ez sajnos sok dolgot okozhat, alapjárati egyenetlenséget, rossz indulást és természetesen kisebb teljesítményt akár részterhelésen, akár teljes terhelésen, csutkagáznál.
Szerintem a megoldás csak az lehet, ha kiderítjük, hogy a rosszabbik hengerben miért ilyen kicsit a kompresszió végnyomás, vajon a henger kopott? Vagy a szelepek tömítetlenek? Esetleg gyűrűkopása van? Ezekről lehet valami sejtésünk megbontás nélkül is, de az igazi diagnózist csak megbontás után mérőeszközökkel a kezünkben állíthatjuk fel…
Ezen diagnózis után tudjuk a kielégítő, elégséges (gyűrűzés?) és az esetleg szükséges profi megoldást (teljes felújítás) pontosan meghatározni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.