Ajándék Harley, csak haza kéne hozni

Kedves Nepperűző,
Két lehetőség van a fejemben. Egy biztos, motort szeretnék.
Édesapám Amerikában élő bátyja nekem adná 1999-es Sportsterét, régi, jól bevált karburátoros darab, de ő vett egy újabb 1200-asat. Megkínált a 883-mal, igazából hülye lennék elutasítani, hisz már régóta ilyen gépre vágyom, meguntam a négy hengert, ilyesmivel szeretnék túrázgatni.
Sokan riogatnak, hogy milyen drága hazahozni onnan, de érdeklődtem, telefonálgattam, végül akadt egy ismerős cég, aki használt mezőgazdasági eszközöket hoz be – a Harley beférne a konténerbe. Mi kell a hazai forgalomba helyezéshez?
A másik lehetőség Anglia. Nem, eszem ágában sincs átveretni magam a netes csalókkal, személyesen hoznám haza – kinn él a testvérem, hamarosan költözik haza, kimegyek érte kisbusszal – a csomagok mellé egy motor is beférne.
Szerintetek melyiket egyszerűbb lepapírozni? Azt vágom, hogy majd negyed millió kifizethetek a semmiért, de a hivatalnokok szemében van különbség az angol és amerikai papírlapok között?
Géza
Kedves Géza,
az angol motorokat pikk-pakk rendszámra lehet tenni, hisz uniós tagállam. Ahogy írtad, van bizonyos anyagi vonzata, ami nem kevés, de ha jó pénzért csípsz meg kint egy gépet, érdemes hazahozni, alatta tudsz maradni a magyar áraknak.
A regadót ugyan csak az autókra vitték le, de ha kinn találod meg álmaid Sportsterét, nem hülyeség betenni a furgonba – arra figyelj, hogy minél inkább gyári állapotút keress, ha túrázgatni szeretnél. A kis Harley-ra fokozottan igaz, hogy minden változtatás a kezelhetőség ellen dolgozik. Normál gumikkal, gyári villaszöggel, nem kitolt lábtartókkal a 883 is nagyon kényelmes lehet.
Az amerikai behozatal problémás, hisz ha a jármű amerikai piacra készült, nem rendelkezik uniós homologizációval. Hiába hinnénk azt, hogy a hatóságnak elég, hogy akkor nálunk is árulták ugyanezt a gépet – biztos, hogy a váztábla vagy a VIN kód nem tartalmazza a kért jelzéseket, így bukta.
Ha a kinti rokontól a Sportstert ajándékba kapod, egy dolgot talán megpróbálhatsz. Nővéred segítségével, az amerikai forgalmi másolatával érdeklődjétek meg, hogy az angol hatóság regisztrálná-e az USA motort – nem kizárt, hogy megcsinálják. Ha igen, ne hezitálj. Hozasd haza okosba a konténerben, majd tedd be a furgonba, vidd ki a nővéredhez, helyezd a korrekt angol árakon az ő nevén forgalomban Angliában, majd hozd onnan haza – akkor hazai hivatal sem fog vért szívni, hisz a Harley-d már rendelkezne uniós okmányokkal.
A Magyarországra hozatal előtt jelentsétek ki a gépet, de ne véglegesen, bontásra, csak exportra, ennek bizonylatát idehaza be kell mutatni. Írjatok kétnyelvű szerződést, a biztonság kedvéért fordíttass le minden dokumentumot, nem lehet probléma
Jó szervezkedést
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.