
Kedves Nepperűző,
olvastam a választ, amit hétvégén írtál egy motoros sorstársamnak a Harley-Davidson kapcsán, amit ajándékba kapott. Részben hasonló problémám van, de tartok tőle, hogy megszívattam magam: Boszniában kirándulva megvásároltam egy Moto Guzzi Nuovo Falcone 500-at.
Az 1974-es gép hibátlanul megy, valami régi rendőrségi vagy katonai kivitel, van jugoszláv rendszáma, de a papírjai nincsenek meg hozzá. A kérdésem az, hogy Magyarországon forgalomba tudom-e helyezni, vagy felejtsem el?
Joe
Helló Joe,
igen, felejtsd el.
Amúgy irigyellek, csodálatos dög a Falcone – a külső lendkerekes fekvő egyhengeres alapjait még a húszas években tervezték, pont úgy is viselkedik. Remeg, dohog, csühög: nagyon bele lehet szerelni.
Az ügyedben viszont két problémát is látok.
1. Bosznia-Hercegovinában vettél egy régi jugoszláv rendszámú motort. Azt hiszem azt se a bosnyákoknál, se a szerbeknél ki nem talpalod, hogy pótolják a papírokat.
2. Okmányok nélkül még akkor se hozhatnád be, ha az Unióból jönne, így meg pláne, ezt okmányokkal se nagyon engednék be.
Ha a Guzzi gyári állapotban van, egy dolgot tehetsz: rálocsolsz némi pénzecskét, majd elviszed veteránvizsgára, de ne feledd: ehhez is le kell vámoltatni a járművet. (Pontosítás: Ahhoz, hogy a muzeális minősítés után OT-rendszámot kapj, szükséges lesz származásigazolásra és egyéb bizonyítő erejű okiratra a szerb hatóság részéről.)
Üdvözlettel
Nepperűző