Első motor kalandozáshoz

2015.03.13. 14:58

Kedves Nepperűző!

Nagyon szívesen letenném az A2-es jogosítványt (még csak 20 vagyok) a meglevő B mellé. Azon is elgondolkodtam, hogy milyen motor lenne megfelelő elsőre, ha tényleg eljutok addig. Miután 196 centi magas vagyok, sajnos nem mindegyik motor jöhet szóba. Funkció szempontjából főleg budapesti közlekedésre használnám, illetve városok között, esetleg autópályán, ha mondjuk Balatonra megyek, vagy ilyesmi. Illetve alapszintű túrázásra. Magas-Tátrába, Erdélybe, Kárpátaljára, mindenhova, ahova csak eljutok vele. Tehát igazából általános használatra kellene. Amiken gondolkodtam, az a Yamaha WR250R, mert úgy hallottam olcsók az alkatrészek, meg nem tűnik egy bonyolult szerkezetnek, meg ha jól informálódtam, megbízható. Meg mostanában a Yamaha YBR250-nek is utánaolvasgattam kicsit, és szintén eléggé tetszik. A hosszútávú célom majd lehet az lenne, hogy elmenjek a cruiser vonal irányába.
Szerinted ezek közül, a fentebb leírtak alapján nekem melyik lenne a jobb (előnyök-hátrányok esetleg)? Vagy milyen egyéb motorok vannak még, amik beleillenének a képbe (sajnos teljes mértékben zöldfülű vagyok)?

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv,
Henrik

 
 

Kedves Henrik!

A Yamaha WR250R kiváló választás, nem nagyon tudok ellenérvet felhozni. Eszeveszetten megbízható, mi például kétszázezer kilométer után szedtünk szét egyet – százezernél az előző munkahelyemen bontottuk szét, és mértük végig, akkor lényegében minden újszerű volt benne - és kiderült, hogy csodálatosan tartós. Csupán apróságok fordulhatnak elő, pedig egy egy ilyen kicsi, pörgős, erős blokknál nem kézenfekvő, hogy mindent elbír. A futóműve elég penge, és az sem véletlen, hogy a Yamaha az adventure kategóriába teszi, és hát bármelyikünk nagyon szívesen keveredne egy WR250R nyergében kalandokba. Arra viszont készülj, hogy egy ilyen verseny-szabású endurón a szélvédelem nulla, te pedig magas vagy, és beléd kap a szél. Emiatt, és a 30 lóerő körüli teljesítmény miatt az autópálya inkább szenvedés, mint kényelmes opció, és az ülés sem kimondottan kényelmes. Bár a fent említett futár WR tulajdonosa szintén óriás termetű, és ő egy nap alatt kimotorozik Hamburgba.
Yamaha WR250R. Ne keverjük össze a Yamaha WR250F-fel, ami sporteszköz
Yamaha WR250R. Ne keverjük össze a Yamaha WR250F-fel, ami sporteszköz

A WR valóban egyszerű, a kopó-fogyó alkatrészek fajlagosan olcsók hozzá, és valóban egyszerű technika, de ezt ne keverjük az igénytelenséggel: a kis Yamaha nagyon finom műszer, szuper megmunkálással és anyagminőséggel. Még valami: a WR250R-t ne keverd össze WR250F-fel, ami viszont egy versenyenduró, kihegyezett teljesítménnyel, üzemórás szervizigényekkel.
A Yamaha YBR250-től nem vagyok elragadtatva
A Yamaha YBR250-től nem vagyok elragadtatva

Az YBR250-ről már nem vagyok ilyen jó véleménnyel, minősége, kidolgozottsága messze esik a WR-től, ráadásul tudomásom szerint kuplungproblémáktól sem mentes: két embert ismerek, akik újonnan vették, és mindekettejüknél olyan 20-30 ezer kilométer körül, nem sokkal a garancia lejárta után szétesett a tengelykapcsoló, ami százezer forint körüli szervizszámlát eredményezett.
Honda XL600V Transalp
Honda XL600V Transalp

Mivel hosszú utakat is tervezel, felhívnám a figyelmedet a nagyobb túraendurókra is: a Honda XL600V Transalp, a Suzuki XF650 Freewind, a Yamaha XT660R vagy egy Honda NX650 Dominator egyaránt jó választás lehet számodra, hiszen ezek mindegyike megfelel az A2 kategória korlátainak, miközben nagyobbak, nyomatékosabbak és kényelmesebbek, mint a fenti kiszemeltek.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!