Üdvözlöm!
Motorvásárlás előtt állok, korlátlan A jogosítvánnyal. Keret kb. 500 ezer lenne, de méreteim miatt nem minden motor megfelelő (170 cm magas vagyok rövid lábakkal). Tudom, hogy ennyi pénzért egy kicsit korosabb motor jöhet szóba, ezért a kiforrott, megbízhatóbb járgányok érdekelnének. Néztem choppereket, endurokat és nagyrobogókat is. Amik tetszenek Aprilia Scarabeo 500 (nagy kerék miatt), Honda XL/XR 500. De mivel kétszeméllyel is szeretném használni, inkább az első verzió. De természetesen meghallgatok mást is. Munkábajáráshoz (50km) és túrázáshoz használnám (2 személlyel). Egy kritérium van: minimum 400 cm3 és négy ütem legyen.
Köszönöm
Zsolt
Kedves Zsolt!
Ha alacsony vagy, akkor nem teljesen világos, hogy miért pont endurokat nézegetsz, amiknek az egyik lényegük pont az, hogy magasak. Scarabeo 500-at nem tudom nyugodt szívvel ajánlani, csak ha szereted a macerás motorokat – eddig egyébként nem is gondoltam, hogy kiforrott és megbízható szavakkal a Scarabeo 500 hogyan kerülhet egy bekezdésbe. A típusra jellemző a vízpumpa hibája, ami jobb esetben 15 ezer forint alkatrészben, a gond akkor kezdődik, ha elrohadt a tengely: olyankor le kell venni a generátorfedelet is (ami miatt új olaj és szűrő is kell), szét kell szedni a blokkot, szétborítani az idomokat, ez alkatrészben kb. 30 ezer, munkadíjban pedig horror.

És ezt nem lehet ránézésre megállapítani, a felméréshez is bontani kell. A másik jellegzetes nyűg a feszültségszabályozó elpusztulása (kb. 50 ezer forint az alkatrész), valamint 10-15 ezer kilométerenként a kormánycsapágy is cserére szokott szorulni, pláne ha főleg városban használják. Nyűgös típus, ha már olasz és robogó, akkor a Piaggio XEvo, ha pedig mindenképpen a nagy kerék a Prioritás, akkor a Beverly 350, ami nagyjából ugyanúgy megy, mint az ötszázas de sokkal takarékosabb és megbízhatóbb.

Én azért elgondolkodnék a helyedben az úgynevezett normális motorokon is, mint például a CB500/Kawasaki ER-5 páros, vagy egy SV650, ha mindenképpen valami erősebbet szeretnél, ezeket egyrészt nem fogod hamar megunni, alkalmasak napi használatra, és elég élvezetet nyújtanak. Ja, és nem lesz velük annyi gond, mint a Scarabeoval.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.