Tényleg ne a külső döntsön már!

2015.07.21. 17:39

Kedves Nepperűző!

Első motorom megvásárlása előtt állok, 1 millió Ft körül keresgélek (+/- 200e), de sajnos nincs meg az igazi. Nagyon tetszenek a szupermotó jellegű motorok, de nem igazán tudok kiigazodni rajtuk, nagyon sok fórumot olvasgattam, de így sem tiszta a kép, a lényeg, hogy több időt szeretnék a motoron tölteni, mint a szervizben (nem értek hozzá, nem tudom szerelgetni magam). Azt már tudom, hogy vannak üzemórás, versenypályára szánt gépek, és vannak utcai használatra is alkalmasak, na én ilyet keresek. 99%-ban a városban használnám, legnagyobb dugóban keresztül a városon.

Aprilia SXV 450
Aprilia SXV 450

Az eddigi esélyesek a KTM 390 Duke, illetve az Aprilia SXV 450/550 (az Aprilia jobban tetszik). Hogy kérdés is legyen az egész végén: mit javasol utcai használatra szupermotó stílusban, vagy esetleg az említett két motornál mire kell figyelni, alkalmasak-e a városi közlekedésre? (A szokásos DR-Z nekem nem tetszik, amik még tetszenek, sajnos más árkategóriába vannak már, mint a Dorsoduro/Hypermotard).

Válaszát előre is köszönöm:

malwinstar

Kedves Malwinstar!

A KTM 390 Duke nem szupermotó. Az egy naked bike. Nagyon jó, és mivel kicsi és könnyű, elképesztően disznón lehet vele menni. Igazából típushibája még nem nagyon derült ki, annyira nem régi, de azt már tudni, hogy az összeszerelési minőséggel voltak apróbb gondok, ez alatt kieső és elvesző csavarokra gondoltam (oldaltámasznál, ilyenek), amiknek inkább macerás a pótlása, mintsem veszélyt hordozó dologról lenne szó. Ha komolyan gondoltad azt a dolgot a szervizek látogatásáról, akkor kapásból felejtsd el az Aprilia SXV-t. Értem én, hogy V2-es, meg szép, meg különleges, de a megbízhatóság gyanúja soha nem vetült rá.

KTM 390 Duke
KTM 390 Duke

Azt is javaslom, hogy a motor külseje legyen a legutolsó szempont. Az, hogy a 390 Duke és az Aprilia SXV került a kalapba, vagyis két ennyire eltérő motor, abból arra kell következtetnem, hogy eddig kizárólag a külsőre mentél, illetve arra, hogy ne üzemórás legyen. Én az általad leírt használatra továbbra is a DR-Z400SM-et tartom legjobbnak, amivel akár még sportolni is nagyot lehet. A KTM 640 SM-ek sokkal pengébb gépek, de azok fenntartásához tapasztalat kell.

Honda FMX650
Honda FMX650

A helyedben ránéznék még a Honda FMX650-re, én például nagyon kedvelem a vonalait - nem egy cizellált olasz formaterv, de valahogyan rendben van, pont annyi másságot és furcsaságot tartalmaz, amire már fel kell kapni a fejet. Műszakilag kicsit őskövület, de ha én akarnám eladni, ezt úgy fogalmaznám, hogy kiforrott. A blokk még a Honda NX650 Dominatorban kezdte a pályafutását, utána belekerült az SLR-be, és végül abból faragták az FMX-et is. Mivel a motor elég elavult/régi vágású, az FMX bemutatásakor csak nagyon halovány teljesítménnyel felelt meg a károsanyag-kibocsátási normáknak - gyárilag így 38 lóerős volt, amivel egy DR-Z400SM azért fürge, a nehezebb FMX650 pedig hát, annyira nem. Szerencsére ezt érezték a Hondánál is, és az extralistára felkerült egy gyári tuningkészlet, amivel 52 lóerős lett - szerintem csak ezzel szabad megvenni, nagy mák, hogy az egykori vevők nagy része is így gondolta.

Ha ez sem adja, akkor nézegesd egy kicsit a Yamaha XT660X-et, és ha azon sem tudod elképzelni magad, akkor csapj le egy jó KTM 390 Duke-ra.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.