Tisztelt Nepperűző!
Motor vásárlás előtt állok. Eddig sport motorjaim(400-600-1000 ccm) voltak, de szeretnék endurozni és supermotozni is, a keret ~800.000 Ft+átírás és szerviz. Ezekben a kategóriákban annyira nem vagyok képben.Melyiket ajánlanád ezek közül?
- Husaberg FE 450-650
- KTM EXC 450-525
- Honda XR650
Vagy valami mást ajánlanál?
Köszönöm!
Pisti

Szia Pisti!
Nem kezdeném távolról, mert feltételezem, láttál már ezt-azt. A Honda XR650 nehéz, mint a dög, nem is annyira erős, elvégre egy régi, léghűtéses blokk van benne. Ha ismerős, nem véletlen, ez a Honda Dominatorból is ismert RFVC, ami igen tartós, ha betartják az elég rövid szervizintervallumokat. Sem szupermotóként, sem enduróként nem a műfaj csúcsa, legalábbis az általad megadott mezőnyben, sport célú felhasználásra nem.
A Husaberg FE sorozat nem lenne elborult gondolat, elég penge motorokat mutattak be. Üzemórás, veszedelmes gépeket, de a fékeken és a futóművön nem spóroltak. Ha komolyan, sportszerűen használnád, és rendben van, akkor vedd meg.

A KTM EXC 450/525-ről ugyanezt tudom írni: bitang masina, de az utcai motorok után meglepően sok és sűrű karbantartást igényel, nem üres duma a versenygépezés. Amúgy mégsem ez a legnagyobb para terveddel, mert mint írtam, gyanítom, láttál már ezt-azt. Ott kerülhet homokszem a gépezetbe, hogy jellemzően endurókat nézel, amiket +150-300 ezer forint aztán szupermotósítani. Mert nem elég a kerekeket lecserélni. Az endurós fékek szupermotón kevesek lesznek, ahogyan a futómű is lágy lesz, és az áttétel sem biztos, hogy ki fogja adni. A témát már korábban a Motordoktor alaposan körbejárta, ajánlom az ő írását.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.