Kedves Nepperűző!
Menyasszonyommal közös túrázásokhoz keresek utas számára is kényelmes motorkerékpárt. 184 centi magas vagyok átlagos alkattal, a párom pedig 173 cm magas vékony leány.
Nem szeretünk száguldozni, én sem vagyok adrenalinvadász. Óvatos, megfontolt vezetőnek tartom magam, a gázt mindig óvatosan kezelem. Volt már 1000-es sportmotorom is, annak sem húztam a bajszát. Tehát papás tempóban csordogálnánk és élveznénk az utazást.
Főként aszfalton használnánk, esetleg néha letévednénk földútra, ezért szívesen nézegetem a túra-endurokat is, de az 1 hengeres 50 LE körüli gépeket kevésnek gondolom 2 személynek hosszabb túrákra, hegyre fel-le.
Fontos, hogy a kényelem mellett megbízható is legyen, ne egy folyton lerobbanó pénznyelő. Lehetőség szerint jó szélvédelemmel, alacsony fogyasztással, jó pakolhatósággal.
A keret kb. 800.000,- Ft lenne. Van ilyen motor?
Köszönettel,
Attila
Kedves Attila!
Éppen el lehet kavirnyálni az ötven lóerős egyhengeresekkel is, de abban teljesen egyetértek, hogy utasokkal és csomaggal már elég hamar elfogynak, ráadásul a futóművüket is kisebb terhelésre tervezték. A Honda XL650V Transalp is elég határeset, nyugodt tempóban elég jól lehet vele haladni, de az ötös váltó miatt, bármennyire is szeretem, ejteném.

Nyolc kilóért kis szerencsével ki lehet fogni jó 650-es V-Stromot is, bár idén nagyon elszálltak az árak, de ABS nélküli, szimpla gyertyás változatot akár találni is ennyiért. A szélvédelme jó, igen jól pakolható, az utasülés pedig kimondottan kényelmes, és megpakolva, utassal is jól lehet vele utazni, a futómű pedig viszonylag jól tolerája a rossz utakat.

Ha elég bátornak egy Aprilia Caponord megvásárlásához, az is jó lehet - a közhiedelemmel ellenben megbízható típus, noha japán motorhoz szokott szerelő néha a haját tépi a megoldásai miatt, de mindössze két típushibája ismert, amikre fel lehet előre készülni. Az egyik a feszültségszabályzó meghibásodása, ami egyébként megegyezik a 2007-es Honda CBR1000RR és CBR600RR-ben lévővel, így viszonylag egyszerű a pótlása, de az márkafórumokban elég komoly szakirodalma van a témának, elég jó leírások vannak a Goldwing feszültésgszabályozójának a beépítéséhez, de megoldás lehet a gyári feszültségszabályozó csatlakozóinak eltávolítása és direkt bekötése. A másik jellemző, noha így sem gyakori hiba az önindítórelé elpusztulása.

Ha fáznál az olasz technikától, vagy feleslegesnek érzed a Varadero kategóriát, akkor a a TDM900-asok is nagyon jó motorok - sőt, igazából jobbak, mint amire az ember számítana, sokkal inkább nyugodt szívvel ajánlom őket, mint a régebbi, 850-es változatokat.
Üdv: Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.