Tisztelt Nepperűző!
Következő szezon végén (hol van az még el sem kezdődött, de ki szeretném kipróbálni a lehetséges utódokat) szeretném lecserélni eddig 3 szezonig hűségesen szolgáló CB500S, 98-as motoromat.
Jó motor, szeretem is, de sajnos két fővel eléggé forgatni kell, hogy tartsam az iramot a többiekkel (Hornet600, CBR600, VFR800), és még így sem mindig sikerül. :)
A terv egy 100 lóerő körüli motor, ami aránylag nyomatékos, hogy nyugodtan lehessen vele túrázni. Ez az egyik fő szempont.
A másik, hogy kényelmes legyen mind 1 mind 2 főnek hosszabb távon is. Legalább annyira, mint a kis CB. Én 185 vagyok, utasom 175 centi.

Két motort nézegetek: Honda VFR800, illetve Suzuki GSX750F. Mindkettőből 2002 körülit. Előbbiről tudom, hogy jó, de igazán jót találni nehéz, mert nem nagyon akarják eladni a tulajok, amit meg eladnak az sokszor, olyan... Haveromnak is bő 200 km-ről hoztunk, az is kintről érkezett. A másikról csak véleményeket olvastam, miszerint jók. A légolaj hűtéstől nem félek.

Önnek mi a véleménye erről a két motorról, illetve mit tudna még hasonló teljesítmény és árkategóriában (800e körül maximum + az egyéb költségek) ajánlani?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel
Imre
Kedves Imre!
A Suzuki GSX750F nem ellenfele a VFR-nek. Mivel a vásárlás nem sürgős, van idő kivárni a megfelelő példány felbukkanását. Nem utálom én a GSX750F-et, de a VFR800 mellett nyomorúságos benyomást kelt, orrnehéz, súlyos behemót. A kettő közül a Hondát és a türelmet ajánlom. Sőt, abból is (mármint a Hondából, nem a türelemből) a VFR800FI-t, ami még a VTEC korszak előtti utolsó V4-es Honda. A későbbivel sem szokott az ég világon semmi probléma akadni, de a fogaskerekes vezérlésű átmeneti modell még a régi iskola szerint készült, kicsit nehéz, de örök darab.

De nem zárkóznék el a Suzuki GSF1200-tól, mind a naked, mind az idomos változat remek tárgy, selymes négyhengeressel, lenyűgöző nyomatékkal - persze, a futómű és a fék olyan, amilyen, de simán együtt lehet élni vele, nagyon szerethető motor. A hengerenként ötszelepes FZS1000 is megér egy próbát, igaz, lényegesen erősebb, mint a száz lóerő, de azt elég hamar meg lehet szokni. Elromlani ez sem hajlamos.

Ennyi pénzért néha-néha felbukkan egy-egy ZRX1200, abból nekem a kocka fejidomos, Eddie Lawson replikára indul be a nyálelválasztásom, de azok lényegesen drágábbak, de a félidomos S kivitel sokkal praktikusabb túrázáshoz: nagyon jó blokk, csodálatosan szép részletek, jó futómű és fék - te jó ég, máris rákívántam egyre. És ha már nagy soros négyhengeresek: ennyiért kis szerencsével Suzuki GSX1400-at is ki lehet fogni, ami persze nem annyira finom műszer, mint egy Honda CB1300, de még egy GSX1400-tulaj sem panaszkodott soha nyomatékhiányra. És túlfeszítve sincs az 1,4-es blokk, százezer kilométer meg sem kottyan neki.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.