Tisztelt Nepperűző!
Nyomatékban gazdag, megbízható technikát keresek, ami azért nem nagyon nehéz, és még jólesően kivitelezhető vele egy kis mélyredöntős szerpentinen kanyargás. Főleg egyedül motorozok, de egy-egy rövidebb kétszemélyes túra is tervben van, így ha az utasülés helyén nem kínpad van, az jó lenne. Leginkább nakedekben gondolkodom, de egy kis idom láttán nem fordítok rögtön hátat. Most egy SV650N-em van, amivel meg vagyok elégedve, de hiányzik az az alulról érkező elementáris erő, ami miatt nagyobbra vágynék. GSX1400, CB1300 jött eddig képbe, utóbbi jobban tetszik, de sajnos nagyon ritka. 1,5 millió a keret. Mi lenne a helyes út?
Köszönettel,
Krisztián
Kedves Krisztián!
A Honda CB1300-zal nem is nagyon húznám az időt, sokak szerint maga a tökéletes motor - itt már írtam róla, magamnak is bármikor szívesen vennék egyet.

A Suzuki GSX1400 a CB-nél nehezebb, otrombább dög, a széles, 190-es hátsó gumi miatt nem is annyira könnyen döntögethető, de hát kell az úthengerszerű hátsó kerék, mert nyomaték az van benne dögivel. 2400 és 6000 között 120 Nm-t ad le, és ezzel egyik konkurens sem tudott versenyezni. Nagyon jó a gázreakciója, nincs gond a fékeivel sem, a futómű pedig jobb annál, mint amit általában a Suzukitól megszoktunk. Az én szememben pedig külön kívánatossá teszi, hogy lég-olaj hűtéses, amitől nekem klasszikusabb és hitelesebb, mintha vizes lenne.

A 2005-ös és 2006-os típusokat érintette az immobilizer miatt meghirdetett visszahívás, illetve korai, 2001-es, 2002-es modelleknél a hátsó gátlók néha elengedték az olajat, sőt, az is előfordult, hogy a garanciában cserélt gátlókkal ez ismét megtörtént, mondjuk ami máig nem ereszt, az ez után sem fog még egy darabig, tehát emiatt már nem kell aggódni. Sokkal fontosabb, hogy a futómű állítócsavarjai elég puhák, tehát könnyen szét lehet barmolni a fejüket nem megfelelő szerszámmal, erre azért érdemes odafigyelni.
Szerintem érdemes még szétnézni a Kawasaki ZRX1200-asok között, volt belőle sima kerek lámpás, és kocka fejidomos Eddie Lawson-replika, mind a kettőt nagyon imádom, illetve a GSX1200 Inazuma sem rossz vétel - erről nem is olyan rég volt tesztünk.
Üdv: Nepperűző
Nyomaték, barátom, nyomaték!
Az öregfiúk kedvence ez a forma, ők tudják, hogy nem nyélgázon kell királynak lenni.
Egy motor, akár évtizedes távra
A Honda CB1300SA-t szemeltem ki. Lehet valami rejtett buktató?
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.