Kedves Nepperűző!
Kb. húsz éve lecövekeltem a Yamaháknál, most azonban a Suzuki felé vetek vágyódó pillantásokat, s hogy a vágy hülyeségre ne sarkalljon, ebben kérem a segítségedet. 1000-es sportmotorok sorozata (FZR1000 YZF1000 Thunderrace, R1) jelenleg egy YZF600-as macskával motorozok, elég sokat, csak ebben a szezonban több mint 12 ezret tettem bele. A kisebbre-öregebbre váltásnak részint költségvetési (sok a gyerek a háznál), részben józansági okai voltak, mivel nem hobbimotorozok, hanem motorral járok, az R1-es után csodás megkönnyebbülés a 600-as városi használhatósága, üzemeltetési költségeinek szerénysége. Kánikulában sem rohaszt le magáról a csúcsforgalomban araszolva, nem eszik meg gumit-láncszettet pár ezer kilométer alatt, ésatöbbi. Ez mind szép, csakhogy kicsit (nagyon) hiányzik azért a szufla, a rettentően penge futómű, nem beszélve arról, hogy azért egy sokgyerekes, dolgozó apa is kimenne olykor pályázni, amire meg sajnálom a Thundercat-et, hamar elfogy ott szegénynek mindene. Nade külön pálya- és külön utcai motorra meg nincs pénz. Ezért kiszemeltem a GSX-R750-est, mint kellemes kompromisszumot, arra gondolva, hátha tudok vadászni egy viszonylag ép példányt.
Kérdéseim: melyik évjárat bevállalható 2002-től felfelé mondjuk 2006-ig, tehát a K6-osig, melyik K-sorozatnak van valami ismert konstrukciós baja, illetve mi a véleményed a kombi-használatra alkalmasságáról a 750-es gixernek?
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv: Motorosapuka
Kedves Motorosapuka!
A Suzuki GSX-R750 sorozat nagyon megbízható motor hírében áll, tehát alapvetően bátran ajánlom neked. Lássuk azért lebontva, mit lehet az évjáratokról és a néhány, ritkán előforduló hibájáról tudni:
A K2 és a K3-as GSX-R között nincs érdemi különbség, de a K4 és a K5 is csak egy finoman továbbfejlesztett változat, aminél variáltak a motorvezérlővel (16 helyett 32 bites), titán szelepeket építettek be, négydugattyús radiális nyergeket kapott, illetve könnyebb lett egy kevéssel.

A korai példányoknál (K2 eleje) érdemes figyelni a vezérműláncra. Ha már nyúlt, akkor hangja is lesz, olyankor átugorhat a vezérlés, amit nem érdemes megkockáztatni. Nem gyakori hiba, sőt, 50 ezer kilométert simán elfutnak ezek - így tudhatod, hogy ha 24 ezernél csörög, akkor abban a motorban nem annyi van.
A hatodik gang fogaskerékpárja is tud sérülni, ha csúnya, reszelő hangot ad váltásnál, ez lesz az. Ehhez sajnos drága az alkatrész, zsebbenyúlós történet.
Illetve van még egy apróság, a gyújtáskulcsra ne tegyél kulcstartót, legyen minél könnyebb, mert a plusz súlytól és a rezonanciától ki tud szopósodni a kulcslyuk. Ezen felül még odafigyelnék az első fékre, a Tokico nyergek a típus gyengeségei, szervizenként érdemes őket teljesen szétszedni, kipucolni, különben elkezdenek szorulni, hamar elmelegednek.
A K6-os már egy teljesen új konstrukció, amennyire tudom, nagyon megbízható motor, egyedül talán a befecskendezés másodlagos pillangószelep-sorát működtető szervomotor hibájával kell számolni, aminek a javítása hivatalosan nem megoldható, az új fojtószelepház pedig elég drága, tehát valószínűleg marad a bontott - ha ez megtörtént, a működési zajok mellett az FI lámpa is jelez. Vásárlás előtt érdemes mindenképpen kiolvasni a hibakódokat.
Szerintem az összes évjárat bevállalható, és elég jól bírja a kombinált (utca/versenypálya) használatot is.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.