Tisztelt Nepperűző!
Viszonylag régóta robogó vásárláson gondolkozom, és az élet úgy hozta, hogy szükségem is lenne egyre heti ingázáshoz (3-4 alkalom). Személyes preferenciáim a következők lennének: viszonylag dinamikus menettulajdonságok, városon kívüli használhatóság, ritkán utassal is, és hogy a karbantartásokon kívül ne kelljen rendszeresen a szervizbe hordanom. Úgy gondolom egy Gilera DNA 180-as jó választás lehetne, ugyanakkor ennek megbízhatóságáról semmit sem tudok.
A Runner FXR 180-assal kapcsolatban viszonylag sok információval rendelkezem - nehezen cserélhető vízpumpa, magas fogyasztás, magas alkatrészárak - a közvetlen ismerősi körömben kettő is megfordult, ez viszont egy teljesen más blokk (2T vs. 4T). Van valamiféle ismert hibája, amire különösen oda kell figyelni, és aminek a javíttatása zsebbenyúlós lehet? Esetleg keresgéljek máshol? A keretösszeg 250-300 ezer forint.
Válaszát előre is Köszönöm!
Tisztelettel:
Levente
Kedves Levente!
A Gilera DNA-ról sok minden eszembe szokott jutni, csak a városon kívüli használhatóság és az utasszállítás lehetősége nem. A csutkakormányával és üléspozíciójával a DNA nem túl kényelmes, elég sportmotoros az üléspozíciója. Ja, és elég kicsi, képen becsapós, mert az arányai nagymotorosak, de valóban egy számmal kisebb, mint ami egy kifejlett humanoidnak kiadja.

A Runner FXR180-ast nem keverném ide, hiszen a 180-on kívül nincs közös bennük, de igazából az is csak kerekítés eredménye, mert az FXR 175,8 köbcenti, a DNA 180 pedig 182. Viszont a Runner VXR180-at emlegetni nem hülyeség, az már műszakilag is rokon. Ez a négyütemű LEADER blokk a Piaggio csoporttól származik, és inkább megbízható, mint vadállat, az őrült menés az FXR sajátja volt.
A vípumpa ezeknek is gyenge pontja, szerencsére ezeknél már kívülre került az egység (az FXR-nél belül van). Van hozzá felújító készlet, de a típust jól ismerő szerelők inkább egyben cserélik, hiszen nem nagyságrendekkel drágább, de legalább minden elemében új lesz. A döglődő vízpumpát egyébként elég könnyű kiszúrni, jellegzetes kerregő hangja jól felismerhető. Kevesen tudják, de az utángyártott vízpumpalapátról hiányzik a pozicionáló jelölés, ha pedig valaki rosszul teszi fel, el fogja törni a rögzítőcsavarokat.
A másik előforduló hiba az állandó nyomású karburátor membránja - ha a gumi elöregszik és elkezd falsot szívni, sokakat megérint a spórolás szele. Az viszont öreg hiba, mert hiába sokkal olcsóbb a kínai membrán, párezer kilométer után megnyúlik - ebből érdemes a gyárit venni.
Egyébként bátran vehető a típus, a fenntartása nem különösebben bonyolult - elvégre egy robogó, ráadásul Piaggio alkatrészekből összerakva. A drága az lesz, ha esel vele, és nem a kopó-fogyó alkatrészek kezdenek kopni-fogyni.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.